Ranveig R Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Ikkje pizza for det hadde vi i går... Det er kyllingkjøttdeig dersom det har noko å seie. Nokon gode (og litt kreative) tips?
Sylteflesk Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Krydrede kjøttboller (italiensk, gresk, marokkansk, spansk-inspirert etter eget valg), tomatsaus og ris eller hjemmelaget potetmos?
Monajenten Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Kyllingkjøttboller og stuede grønnsaker Taco/pita/wraps Spagetti/pasta og kjøttdeig
It's all about me Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Stek den sammen med sopp og mais. Ha oppi Toro sin kjøttdeigsaus. Ta det hele i en ildfast form og ta potetmos oppå. Dekk med ost og gratiner.
Sylteflesk Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Lettvinte kålruletter med kyllingkjøttdeig (fra www.egg.no) Ingredienser 1 stk kinakål 400 g kyllingkjøttdeig 200 g kremost med urter 1 ss frisk kruspersille 1 ts salt ca. 1 krm revet muskatnøtt litt kvernet pepper 5 dl vann 1 stk hønsebuljongterning Saus: 3 dl kraft fra koking 1 ss lys maizenajevner 1 stk eggeplomme litt sitronsaft salt og kvernet pepper Fremgangsmåte Skjær bort den grove midtstilken på kålbladene og bruk de peneste bladene. Forvell dem i 1-2 minutter i kokende vann. Ta dem opp og tørk dem. Rør sammen kyllingkjøttdeig, ost, persille og krydre med muskat, salt og kvernet pepper. Legg en skje farse på hvert kålblad og pakk det rundt fyllet. Legg rulettene med skjøten ned i et stor kjele. Hell på kokende vann med buljongterning så det så vidt dekker, og la rulettene trekke ca. 20 minutter. Sil av kokekraften til saus, kok den opp og visp inn maisennajevner. La sausen koke i 2-3 minutter. Tilsett eggeplomme og smak til med sitronsaft, salt og pepper. Sausen må ikke koke etter at eggeplommen er tilsatt. Server kålrulettene med kokte rotgrønnsaker, vårløk, saus og kokte poteter.
Ranveig R Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2009 Takk for tips alle saman! Det blei kjøttdeig steikt med løk, og så laga eg saus oppi og og laga potetstappe (for første gong trur eg ;-p), og no skal det straks i ovnen. Utan ost riktignok, sidan lille ikkje tåler melk, men det ser bra ut )
OsloMor Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Hørtes godt ut, og ost er oppskrytt uansett:)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå