Gå til innhold

Gutter kjønnsorgan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt dum nå, men tissen til min 3 år gamle gutt går av og til opp. Han sier"mamma nå er tissen min opp igjen, du må vaske den". Tror dette kan være litt plagsomt for han, særlig siden han bruker bleie. Jeg vasker den litt forsiktig så går den ned igjen. Føler dette kan misforståes litt hvis jeg prater om det med helsesøster, så spør dere, er dette normalt at skjer innimellom? Og skal man vaske under for-huden på en 3 åring? Jeg har fått to forskjellige svar fra foreldre til mine fettere som har fått både ja, av og til som svar og nei, den "vasker" seg selv som svar fra sine helsesøstre. Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med går opp mener du da at han får stå?

I såfall er dette helt vanlig nesten helt fra fødslene av.

Og du skal ikke vaske under forhuden, den fikser seg selv.

Skrevet

Det jeg vet er at man ikke skal trekke forhuden dems tilbake så lenge de ikke har gjort det selv. Altså, den skal de fikse selv.

Men vil tro at når de først har gjort det, og det er litt løst, at man bør vaske der.

Skrevet

Han får ståtiss- det får gutter helt fra fødselen av. Helt normalt, og har heller ikke noe med sex å gjøre.

Du skal ikke tvinge forhuden tilbake for å vaske, da kan du gjøre stor skade.

Skrevet

Takk for svar. Det har vært sånn siden fødselen, men nå i det siste har han liksom "klaget" litt over det, kanskje pga han vokser og bleia er litt i veien (holder på å slutte med den nå) Har heller aldri trukket forhuden tilbake på han, men siden tanten min hadde fått beskjed fra en helsesøster om å kunne gjøre dette da sønnen hennes var litt over tre, måtte jeg høre med dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...