Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Er det ikke vanskelig å opprettholde produksjonen? Gir dere ikke mme i tillegg? Hvor ofte pumper dere, og hvor mye pumper dere hver gang?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Pumper hver tredje time, ca + 1 dl hver gang. Har ikke hatt problemer med å opprettholde produksjonen,
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Tvert imot, jeg har overprodusert hele veien, og får ut 200-300 ml hver gang jeg pumper, noen ganger opptil 400 ml. Ungen drikker ca 100 ml pr måltid, så jeg har mer enn nok. Pumper ca 5 ganger om dagen, 15 min hver gang.
tutlemor Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Hei! Jeg gjorde det med første mann, og da pumpet jeg hver tredje time hele døgnet.. Gikk greit å holde det i gang, men vet det kan være vanskelig for mange pga annen stimulering enn ved å amme. I tillegg mener jeg de sa at man ikke får tømt brystet like godt når man pumper, noe som gjør at "etterspørselen" ikke blir like stor, og dermed senker produkjsonen seg desverre ofte. Fikk eller ett råd om å legge barnet til på ene siden, om så bare for kos, mens jeg pumpet på motsatt bryst.. Dette pga stimulering som skjer ved mor barn forbindelse:) Fikk faktisk ett bilde av babayen for å se på, mens jeg lå på oppvakningen og den lå på nyfødt intensiv.. og tro det el ei, det løsnet faktisk litt følelsesmessig, noe som gjorde at jeg kom i gang med produksjonen. Sikkert noen som ler av slike forslag, men jeg fikk erfare at en del av løsningen lå i "hodet" mitt, i form av og få vekk det kliniske ved pumpingen, og heller få frem følelsene for barnet. Ble forklart som en hormonell ting. En siste ting, pump godt om morgenen, mens det er mye melk, og frys om du får noe til overs. Da har du gjerne litt å gå på utover ettermiddag/kveld, når produskjonen går litt ned. Dette ble langt, men jeg håper det kan være til hjelp:) Lykke til.
Dunder Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Jeg pumpet ca. 5 ganger i døgnet. Orket sjelden å pumpe midt på natta, men en gang rundt midnatt og neste ca. kl. 06.00. Mengden varierte fra 50 ml til 200 ml. Jeg ga mme i tillegg i varierende mengder. De første tre månedene var produksjonen så høy at jeg kun trengte mme av og til på kvelden, men etter 3 måneder gikk produksjonen nedover og da ga jeg som regel mm til frokost og lunsj og så mme resten av dagen. Rundt 6 mnd var det tomt. Kunne sikkert holdt produksjonen oppe hvis jeg hadde vært flinkere, særlig pumping om natta anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå