Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har både tenkt på Julian, Leon og Dennis som guttenavn, men når jeg har fortalt andre dette har jeg fått høre "du hermer etter Hotell Cæsar- Julian, Sønnen til Linni Meister skal jo hete Dennis, og sønnen til Kathrine Sørland heter Leon. Når jeg har kommet med andre navn som vi kanskje vet om en fjern felles bekjents barn som heter så blir det til at da hermer jeg etter de. Men ærligtalt, jeg kan da ikke ta hensyn til alle verdens mulige bekjentes valg av navn når jeg skal finne navn til egne barn. Jeg velger jo et navn som jeg syntes er fint og passende. Noen som har opplevd slike tilbakemeldinger etter og ha kommet med navnforslag til barna sine?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Jeg syntes Leon er veldig fint da:) Det er umulig å velge et navn alle liker eller "godtar". Når vi fant ut at vi skulle ha gutt gikk jeg noen runder her inne på hva folk syntes om mine forslag. Og alle navnene jeg kom med fikk strykkarakter og var helt grusome i andre sine øyne. Dette til tross for at det var helt normale navn...Til slutt må man bare drite i hva folk mener og gå for det man faller for selv. Vi fant navnet Falk til slutt. Mannen min syntes det var såååå gutteaktig og tøft. Og etter en stund syntes jeg det var råtøft også. Så nå går vi for det. Mange elsker navnet og mange hater det. Sånn er det bare:)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Ja, sånn er det bare. Man skal ikke ta hensyn til hva andre mener ang navn, det er ditt/deres valg alene. Selv har vi valgt Aron som guttenavn og Selma som jentenavn, vi ville og ha noe som ikke er så vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå