Gå til innhold

Når har dere ordinær ultralyd?


Chess

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på når dere har fått time til ordinær ultralyd?

 

Jeg har ikke blitt henvist til ultralyd ennå, fordi legen min er på ferie. Blir nok ikke henvist før i midten av august. Er begynt å bli litt nervøs for om det er litt sent, har termin 10 februar, men gynokolog mener det er tidligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisan jg har fått ordinær ultralyd time 23 september på Ullevål.Gleder oss masse allerede.Kom inn til lege tidlig og fikk søkt føde plass og Ultralyd. Tror de søker litt tidlig i Oslo for at du skal få føde plass ønsket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Jeg har termin 1 februar,men har ikke fått noe brev fra sykehuset..legen min henviste meg når jeg var 10+3..er nå 13+0..

 

Vet ikke når,men satser på at brevet kommer snart:)

Gleder meg alt!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo (og alle andre steder?) kan du selv søke om sykehusplass. Jeg søkte på Rikshospitalet (sendte mail til Fødeklinikken) og fikk brev med UL-time i posten maks en uke senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 5feb og skal på UL den 10sep. Kan ikke du får en annen lege til å sende inn henvisning eller kontakte sykehuset selv og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 9 februar, Også min lege er på ferie. Har fått legetime 3. august, så spørs når jeg kommer meg på UL. PÅ A-hus internettside står det at alle får tilbud omtrent i uke 18, men at de gjennomfører UL innen uke 20, så jeg er ikke bekymra. De presser deg vel inn hvis det går for lang tid.

Du kan jo sjekke med sykehuset ditt om du kan få betille time selv, hvis legen er på ferie og du ikke vil vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk UL-time i uke 17+4. Skal dit i september:) Tror de fleste tilstreber at alle får UL mellom uke 17 og 20. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens!

 

Jeg får vurdere om jeg skal ta kontakt med sykehuset selv, eller om jeg skal vente til etter legetimen. Det er vel sant som Lunemann sier at de presser meg inn en plass uansett. Har inntrykk av at praksisen varierer litt fra sykehus til sykehus. Jeg trenger iallefall ikke å søke om fødeplass, for i Bergensområdet har man ikke store valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hendvisning av legen min til UL i min uke 16... Idag er jeg 12+5:) Syntes det var litt tidlig jeg.. Er ikke noe galt med meg, eller noe som tilsier at jeg bør ha tidlig UL.. Men men.. Hehe.. Ser vi ikke kjønnet - så er det Privat UL på meg altså;) Jeg var på UL i uke 12+3,og da var lillegull 5 cm;) Så søtt å se hjertet banke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har foreløpig termin 29.januar, men er helt sikker på at den blir flyttet til februar... (derfor jeg henger her)

 

uansett jeg fikk UL 1. september, fikk brev i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ordinær UL 31. august. Har foreløpig termin 2. februar.

Siden jeg har diabetes 1 blir jeg fulgt opp nøye gjennom hele svangerskapet, og får UL omtrent en gang pr mnd, noe oftere på slutten. Slik var det ihvertfall forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens termin 5 februar. Hadde en Ul i uke 13, og da ble jeg satt frem til 31 januar! :-) Blir spennende å se hva den ordinære UL sier den 4 september. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er ingen som har fått så sein UL som meg. Først var jeg satt opp 30 sep og fikk jo litt sjokk. Det ville jo si at jeg skulle i uke 22. Ringte å klagde og fikk da UL i uke 20+2 er fortsatt seint syns jeg. Håper at noen avbestiller sånn at jeg kan komme litt før. Har termin 5 februar.

GLEDER meg men er redd det blir en feil termin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Sitter og tenker på det samme som deg. Legen min var også på ferie, så har søkt om time i forrige uke. Har fortsatt ikke fått time til ultralyd. Har termin 02. februar. Håper det dukker opp i posten snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått UL 11.SEPT. termin 15.Februar.

De som ikke har fått henvist seg til UL pga legens ferie, blir sendt til haste UL før uke 20..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ul den 24. sept. på Ullevål, da er jeg 19+4, så synes det er litt seint. Godt jeg har en bekjent som er gynekolog, han skal ta ul på meg om halvannen uke når jeg er 16 uker på vei :-) Håper å se at alt er bra, og at svigerfar kanskje får i 50-årsgave å få vite hvilket kjønn han blir bestefar for aller første gang. Hele samboers familie (utenom foreldre) skal da få vite at vi skal ha barn i talen hans, gleeeeeder meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ordinær ul-time 25. september, da er jeg vel 19 uker. Har foreløpig termin 21. februar.

Det er i uke 17-19 det er mest likhet i hvor langt de små har kommet i utvikling, og dermed blir terminmålingene utifra de fastsatte målene mest mulig riktige.

De to forrige svangerskapene har terminen blitt flytta tilbake, første gang 10 dager og andre gang 3 dager. Håper ikke terminen blir flytta så veldig denne gangen, spiller jo egentlig ikke noen rolle, men sånn mentalt så er det litt kjipt;)

 

Skal ellers til en ekstra ul om få dager, på grunnlag av min bekymring i forhold til at jeg ble konisert i januar (og gravid kun 4 mnd etter) Jeg har lest masse om dette, hørt om mange ulike praksiser. Vet at sjansene er nesten lik null for at koniseringen skal medføre komplikasjoner, men... når tankene først begynner å svirre er det ikke så lett å berolige seg selv... Blir godt å få sett det lille krypet, krysser fingrene for at alt ser fint ut, og at livmorhalsen min er som den skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time 18.09, da er jeg 20+3 tror jeg. Synes jo at det var litt sent, da jeg i utgangspunktet skulle ha ekstra oppfølging nå... Vurderer å ringe på mandag, for å høre om muligheten for tidligere ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...