Gå til innhold

jubilerer ?! med 40 dager og høygravid i dag


Tone 77,Bergen,fødte 190909

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Sitter her litt for meg selv og oppdager at jeg har 40 dager igjen og er såkalt høygravid.

Føles veldig rart egentlig.

På den ene siden synes jeg dette har gått veldig fort, og etter at kvalmen og bekkensmertene ga seg, har dette gått over all forventning.

Føltes liksom at det aldri kom til å slutte men det gjorde det jo.

 

Nå er det 40 dager eller 6 uker om man vil, igjen. Sist graviditet var jeg frisk hele veien, ingen smerter og fødselen startet med at vannet gikk.

Er vel egentlig ikke av den bekymrende sorten, men kjenner litt mere på "nervene" denne gangen.

Etter smerter nederst i magen i 3-4 dager ringte jeg lege, men pleierne som tok tlf sa at jeg måtte bare slappe av. Skal prøve det, men da jeg ikke hadde vondt her sist gang, ble/er jeg litt urolig.

 

Tenkte å ta meg en tur til healer som også gir aroma terapi. Har brukt henne mye svangerskapet og hun har vært helt fabelaktig. Jeg gikk til henne for første gang når jeg var kvalm. 2 dager senere helt normal?! gikk tilbake når bekkenløsningen var på sitt værste, 2 dager senere var alle smerter borte. Rare greier.

 

Er nordlenning (ibergen:) ) og sånn relativt overtroisk om man kan kalle dette. Min familie og jeg bruker slike healere/lesere egentlig ganske ofte, men blir like overrasket hver gang det går så bra.

Går ikke ann å klage da :D

 

Ellers så har jeg hatt samtaler med kk bergen og det var overraskende og utelukkende positivt. Fikk time da jeg har noen "spesial behov" og var klar til å kjempe for å få hjelp.

Men jaggu meg så var det eneste jeg ble mottatt med var forståelse og ønsket om å hjelpe til. Gråt (hormoner ) faktisk når jeg kom i bilen, av ren lettelse. Tror ikke alle møter slik forståelse og imøtekommende på alle plasser. Må egentlig le litt når jeg tenker på at jeg var så klar til og kjempe og hvordan ansiktet mitt måtte ha sett ut når jeg oppdaget at det ikke ble nødvendig. Skulle kanskje vært fluen på veggen, det hadde vært kult.

 

Det er lørdag og jeg ønsker alle en forstatt god helg.

 

Hvordan står det til med dere andre da?

Kjekt å høre............!

 

Er det lenge igjen til den såkalte høygravid slår til (altså 40 dager igjen)

 

Klem fra tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også 40 dager igjen idag:)

 

Begynner å bli utålmodig nå!

Var en tur til observasjon søndag til mandag med sterke kynnere,så har et lite håp om han kanksje kommer før;)

 

Utenom bekkenløsning er formen ganske bra:D

Halsbrann og litt sliten,er vel de største plagene og det trenger man ikke være negativ for:Phehe

 

Får nyte de siste ukene(er jo faktisk nærmere fem;)) med magene våre,og kose oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

godt å høre at jeg ikke er alene med noen rare!? smerter.

Ja er jo nærmere 5 enn 6. tiden flyr.

Apropos det så skal jeg ut og fly om 1 uke. er spent på om det går bra, men tar jo utgangspunkt i det.

 

Tenker at det blir godt å komme hjem igjen etter turen.

Ønsker ikke å føde andre steder enn bergen siden jeg har fått et "spesial opplegg" der.

 

Men jeg tar det jeg får.

Vet du hva du skal ha om ca 40 dager??

 

jeg vet ingenting og er så spent at jeg kan sprekke. :D

I går var første gang jeg kjøpte noen klær til den lille.

Nå kjenner jeg at "reir byggingen" starter for fullt for min del.

 

Har ei lita jente også som gleder seg, selv om jeg ikke helt tror hun vet hva dette vil gå ut på. hihi

 

Tenker hun oppfører seg sånn som vår hund gjorde når vi tok henne hjem fra sykehuset.

Han snuste og dyttet i henne en god stund, men når hun startet å gråte, så hunden opp på meg. Jeg leste helt tydelig i øynene hans at han sa "-hvem er dette, og blir hun lenge. Skal hun hjem snart. Hihi"

Vi lo godt jeg og mannen min. hihi

Han fikk de samme øynene når hun begynte å krype, for da krøp hun bare til han, når hun begynnte å gå, for da reiste hun seg opp etter halen hans. og nå når hun bare står og susser han masse.

SKAL HUN VÆRE LENGE -SKAL HUN IKKE HJEM SNART

 

men de er beste venner

 

deilig å tenke på egentlig, man vet jo egentlig ikke......

dette var jo bare en liten diresjon

 

nå sover min lille jente, hunden og husbonden

 

ahhhhh

stillhet hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lille Oliver som kommer om ca 40 dager;)

 

Gleder meg masse,han blir min første:)

Siden det er min første fødsel vet jeg jo ikke hva jeg skal forvente,bare gleder meg!:)

 

Jeg ønsker i hovedsak akupunktur og varme bad,epidural hvis jeg må:P

Hva slags spesialopplegg har du fått?

 

Alt av saker og ting til gullet mitt er kjøpt inn og står bare å venter,og mor venter på babyen sin:Phehe

 

Du får ha en fin tur da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres klar ut :D

 

spes opplegget går ut på at jeg har hatt ME i over 2 år og får innlagt slangen for epidural med en gang i stede for underveis. Dette i tilfelle at kroppen skulle "skru seg av". I stede for å plutselig måtte få det så er det lagt klar.

Jeg skal i utgangspunktet ikke starte med all slags smertelindring, bare være godt forberedt.

I tillegg har jeg hatt et lite pusteproblem ( men det skjer som regel kun under stress, men selv da pleier jeg å klare å kontrollere kroppen min selv) men i tilfelle jeg ikke skulle klare det så får jeg lystgass som hjalp meg under første fødsel.

Det var en reddende engel, både for smertelindringen men også i form av at det var noe som hjalp til med riktig pusting og det å ta fokus bort fra smerten.

KK bergen gir egentlig ikke dette. Må ligge på et spes rom for å få det.

Dette står i min journal, sånn at det ikke blir diskusjoner underveis om jeg trenger det eller det, det blir bare gjort.

Det er en stor lettelse.

Med min første tulle, så tok det 15,5 timer i aktiv fødsel.(altså etter 4 cm)

Fikk fødsels epidural etter 10 timer, hadde lystgassen etter ca 5 timer.

 

Det er skikkelig rart, men om noen ba meg forklare smertene så hadde jeg ikke klart det. Klarer ikke å huske. Men jeg husker at jeg sa utallige ganger at dette kom jeg aldri til å glemme (smertene altså) men der tok i allefall jeg feil.

Så nå når jeg ikke husker smerten så klarer jeg ikke på en måte å grue meg heller.

Jeg er bygget slik at det jeg ikke vet om gjør vondt, det klarer jeg ikke å grue meg til heller.

Men godt forberedt skal jeg være.

 

Fikk et kjempetips fra noen her inne. Så nå lager jeg 2 bagger til fødselen. En som skal være med inn under fødselen og en til etterpå.

Synes det var genialt.

Sist gang ble mye rot enda jeg var 2 dager på overtid.

CD sto ikke i videokameraet. Fotoapparatet ble glemt hjemme. Ingenting ble husket på til meg, bare til babyen. Hadde ikke klær, hygene ting eller noe. Min bedre halvdel måtte reise hjem og komme tilbake med det. Det kunne jo bare stått en bag klar til det i bilen.

Er ikke ferdig med baggene, men regner med at det nok lar seg vente noen uker til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tone!

Nå har det blitt søndag og jeg er også høygravid!!! er utålmodig og lei av å være så tung om ikke klarer å komme meg opp av sofaen omtrent, og vet at det blir værre hehe. Men har ferie frem til permisjonen nå, så får tatt det med ro heldigvis. Skal vi ikke ta oss et treff snart da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei kristy

Grattis

Er det ikke litt godt? å komme inn i siste fase......

 

Jo tenkte et treff neste uke jeg eller uken etterpå....

Vet ikke helt om det er noen som vil....

Tenkte å legge ut en invitasjon snart her på bim

 

hva sier du til det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut :-) men ikke onsdag, da skal jeg til kontroll hehe. Var derfor jeg gikk glipp av forrige ;-) Ellers passer hver dag, jeg jobber ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 5 uker igjen i dag.. :)

Føles rart å være høygravid! :P Ikke lange tida igjen nå!! gleder meg max til å gå ut i permisjon nå! Skal bare jobbe denne uka før jeg gir meg!!

Venter skikkelig på papirer i posten fra både NAV og sykehuset, men det kommer vel med tida.. Syns bare det tar lang tid...

Her blir det ekstra ultralyd underveis. Har ei jente i magen som er 7% under normalen så da blir det ekstra oppfølging! :) gleder meg til å dra på ultralyd enda en gang og se henne før vi treffer henne! Hjelper godt på ventetida! :D

Men nå er det natta!! Er så trøtt for tida så må få meg mye søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tirsdag, og jeg er også kommet til 40 dager og er høygravid....! :D Gleder meg bare til permisjon nå, jobber 100% og begynner å bli sliten... Så får tilrettelagt med tre halve dager, og bare dagvakter neste uke, og når den er ferdig er det bare en uke igjen å jobbe....! :) Jobber i hjemmetjenesten, og må si at det er ikke bare-bare å hoppe inn og ut av bilen hele dagen, stå og gå mye, bøye og tøye i rare posisjoner, osv... Har heldigvis flinke medarbeidere og en snill sjef som passer på at jeg ikke får for mye og for tunge ting å gjøre :)

 

Og det kan trengs, med en aktiv 2-åring og en mann som er mye borte og jobber...! Skal bli godt med late dager, så håper inderlig jeg ikke får mye før denne gangen, i allefall foreløbig, siden jeg ikke er så veldig lei enda... Men så fødte jeg i uke 36+0 sist, og vil tro at hver dag jeg går over det, kommer til å bli rart...! :) Jaja, er ingen grunn til at han skal komme før denne gangen, sååå... Så lenge jeg slipper å gå en uke over termin er det greit liksom...! (er det jeg sier nå ja... vi får nå se om jeg fremdeles syns det når jeg nærmer meg termin..! :s) hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...