Gå til innhold

Flere som har fått sen ultralyd?


Inos1112

Anbefalte innlegg

Her i huset er vi usikre på termindato enda. Eneste vi kan si sikkert er at den kommer en gang rundt nyttår :) Men har fått time til ultralyd sent i august - og da er jeg minimum 21 uker på vei. Syns det er litt rart at jeg ikke har fått ultralyd litt før...?

Var på en tidlig ultralyd rundt uke 6-7 - kan det være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 31.12 og skal på ultralyd 28.7. Var også på tidlig, frivillig ultralyd.

Tror det sies man skal ha ultralyden mellom uke 17 og 19, fordi da er fostrene mest like + at det fortsatt er så tidlig at man har valgmuligheter hvis de finner noe alvorlig feil med fosteret.....så uke 21 høres jo sent ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her også. Jeg har fått UL 6. august og da er jeg 20 uker på vei. Har termin 26. desember. Vet ikke hvorfor det ble så sent.. Gjør meg mer bekymret ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 26.12 og hadde time til UL 30.07, men fikk akkurat telefon om at den må flytes ei uke, - så nå har jeg også sen UL.... Den telefonen var jammen gledesdreper, jeg som gleda meg sånn! Jeg har bare hatt en kontroll i hele svangerskapet (ved 12 uker), og hverken hatt tidlig UL eller hørt hjertelyd så jeg er jo spent på om det virkelig er noen bakom magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at de gjør sånn da...

 

Men det er helt sikkert noen bak der. :)

Ganske utrolig hvor lite man kan se/merke på magen, men fortsatt så lever det en liten baby på 20 cm bak der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg ringte sykehuset i dag, og da viste det seg at legene hadde regnet feil. Dama på fødepol. sa at jeg SKULLE ha ultralyd rundt uke 18 uansett, så nå er ultralyden fremskyndet til neste uke. Det var godt :)

 

Så man bør nok passe på disse legemenneskene litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marie1980: Enig i det du sier... Jeg syns ikke jeg ser noe særlig på magen, så blir nesten litt bekymret for at det ikke er noenting inni der :) Trøster meg med at denne babyen hadde ganske stor boltreplass slik i utgangspunktet. Hehe. Og hver kveld når jeg legger meg og det blir helt stille, så kjenner jeg noe som alldeles stryker meg på innsiden av magen - det er betryggende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du får UL tidligere. :)

Få se den lille som ligger der inne og ikke aner noenting om alt oppstyret den lager for alle oss rundt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...