Gå til innhold

Virkelig krise nå.. :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger virkelig hjelp. Nå har jeg så masse regninger at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har 2 strømregniger, eii på avbetaling og ei ikke det. Har masse sånn små gjeld, som til slutt bare blir større og større. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke råd til å betale. Er ikke i jobb ennda.

Har blitt sammen med BF, så nå har jeg mistet de stønadene jeg har fått. Min samboer tjener jo bra, men han har å sine regninger. Til sammen i mnd nå så får vi sånn ca 24.000 med sambo sin lønn og min KS og BT.

Kan noen hjelpe meg? Er det hjelp å få sånn at jeg kan starte fra scratch igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med en økonomisk rådgiver og få hjelp til å sortere alt av gjeld og regninger.

Og få deg en jobb, om så bare en jobb på rema 1000..

Skrevet

Må jeg på NAV da eller?

Ja, må først få lillemann i barenhage før jeg får jobb, og er ganske sikker på at han ikke kommer inn til høsten nå desverre :(

Skrevet

Du får jo aldri starte på scratch, siden gjeld er gjeld. Man får ikke stryket noe hvis det er det du tenker på? for da kun jo alle slippe unna regningene sine.

Har noen tips da til deg:

1. Ring selskap, banker eller bedrifter hvor du er skyldig penger. Forklar situasjonen din for dem. At man ikke har betalingsevne, men betalingsvilje er stor forskjell. De fleste er utrolig sammarbeidsvillige og sammen kan dere finne på et avbetalingsmønster som passer deg og økonomien din.

2. Hvis det er stor gjeld det er snakk om anbefaler jeg deg å ta kontakt med din kommune. De har de en økonomirådgiver som skal bidra i slike saker, og sammen kan dere finne ut hvordan dere skal gå frem for å få betalt ned gjelden din - de har sett dette mange ganger før så de sitter på mye god kunnskap som kan være godt å ta med seg for å bli kvitt mannsjiten.

3. KLIPP sund alle kredittkort!!! Det funka fint for oss etter at vi betalte ut remembercardet for siste gang. Er så høye renter at hvis man ikke betaler over minstebeløpet så går ikke saldoen ned.. Veldig kjedelig å kaste penger ut av vinduet slik..

4. Hold motet oppe :) har dere foressten søkt om bostøtte?

Skrevet

Du har blitt sammen med BF, og dét er vel en luksus du strengt tatt ikke har råd til (foreløpig).

Skrevet

Du sier du ikke kan jobbe pga barnehageplass. Hva med en liten kveldsjobb/helgejobb slik at BF kan passe barnet (evt. annen familie/venner)? Selv en liten jobb kan bidra til noen velkomne kroner... :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...