mammantilde2vakreste<3 Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Vi drar til Alcudia på Mallorca den 8 august. Gravide er i risikosonen, og Spania var ett land med høy smittefare.....Mener de fastlandet da tro eller alt som er innunder Spania. Vi er flere i reisefølge. Hva tror dere? Noen andre i samme situasjon? Jeg var/er ikke hysterisk, men med alt man leser, så kan man bli på god tur til å bli det..... Ellers er jeg i bra form og ingen komplikasjoner.
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Helt ærlig-JEG ville ikke ha dratt! Viruset er allerede spredd godt nok nå,og det å dra til steder der det blir sagt at det er høy smittefare-sorry meg-men da utsetter du ikke bare deg selv,men alle de andre rundt deg også når du kommer tilbake! Søsteren min+familien skulle til Disney-land i starten av juli. De bestemte seg for å ikke dra-dagen etter ble en skole i nærheten av Disney-land stengt pga smittefare! Det har dessuten blitt sagt at om du ikke MÅ dra der viruset står på som verst-ikke dra! Skjønner de som jobber i utlandet og reiser mye. Men bare for kosens skyld...nei! Spar heller pengene og dra et annet sted akkurat denne gangen.
b77h Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Jeg ville heller ikke reist... og kan man slappe av på en sånn ferie da? vil man ikke gå rundt og være redd for smitte alle mulige steder? Tror også at Mallorca er et av de stedene som er hardest rammet, syns jeg leste noe om det. Ellers et nydelig reisemål, som jeg elsker å komme tilbake til (Palma og Porto de Soller er mine favoritter) - men nå ville jeg ikke reist. Det kommer nye muligheter.
satser & vesla Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Jeg personlig har valgt å bli hjemme i ferien pga svineinfluensaen. Har lest at gravide er mer sårbare for smitte pga nedsatt imunforsvar. Dessuten vil jeg bli syk hjemme fremfor utlandet, føler meg mye tryggere hjemme hos meg selv og i nærheten av fastlegen/sykehuset på hjemstedet. Jeg er påpasselig med å smøre meg ofte med antibakteriell middel (ligger alltid i veska) på hånda. Hygiene er svært viktig for å slippe unna influensa, jeg har alltid vært nøye på det og har ikke hatt influensa på maaaange år. Banker 3x på bordet for at vi slipper unna :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå