smakk Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Det skrives side opp og ned med skremselspropaganda, men jeg savner litt mer håndfasr info. Ser den begynner å spre seg her nå, er symptomene akkurat de samme som ellers? Og er den bare farlig for de med nedsatt immunforsvar pga andre sykdommer eller høy alder?
mamarama og lille banan Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Symptomene er lik vanlig influensa. Denne influensaen har høyere dødelighet enn vanlig influensa, og den er "ny", så ingen har utviklet immunitet mot den ennå. Så worst case scenario - mange smittet og mange døde. http://www.dagbladet.no/2009/07/25/nyheter/innenriks/svineinfluensa/folkehelseinstituttet/pandemi/7351456/
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Symptomene er de samme, noen ganger litt svakere. Dvs man kan faktisk ha den uten å merke stort til det. Den er som all annen influensa, skummel for de med nedsatt imunforsvar. Personlig var jeg mer redd for fulgleinfluensaen, men jeg fikk aldri den:-) Ulempen med den er at vi kan bli mange syke på en gang, slik at A/S Norge vil slite litt med å holde hjulene i gang. Men hver høst når det er tid for influensa i Norge, enten den heter det ene eller andre, vil noen dø av influensa.
solei Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Vet om maaange unge som vaksinerer seg hvert år for vanlig influensa. Det er jo stort set forskjellige typer hvert år..men som er kjente. Ja, en blir sinnsykt dårlig av influensa, men det styrker jo imunforsvaret i lengden. Hadde aldri vaksinert meg så lenge jeg er frisk. Mange får komplikasjoner på slutten av vanlig influensa og. Lungebetennelse er svært vanlig. Noen må og innlegges og få intravenøst antibiotika. Så lenge vi ikke får ett norskt dødsfall hos en ung, frisk person, så er de vel ganske likestilte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå