Gå til innhold

Sovehjelp - ni måneder! Desperate foreldre! (samme som anonym)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten på ni måneder har stort sett vært grei om natta. For et par uker siden var vi på ferie hos mine foreldre - da sov han for første gang hele natta. Vi var lykkelige - inntil vi kom hjem, og han var "som vanlig" igjen (dvs våknet et par ganger om natta, men sovnet igjen etter litt byssing og stryking). Han er nattavvent. Så var vi på ferie hos svigers - da sov han igjen plutselig hele natta.

Så kom vi hjem... Og da startet det. I går natt skrek/tullet han fra 2 til 4. I natt holdt han det gående fra 1 til over 5! Vi som foreldre er mildt sagt ganske slitne, etter å ha sovet i kanskje to timer... Den eneste grunnen til at vi fikk ham til å sove i natt, var at vi resignerte. Han fikk både pupp + sove i vår seng - gamle synder, men vi var desperate. Selv da tok det nesten en halvtime å roe ham ned. Når han er våken skriker han, eller så er han lys våken og vil leke.

Hva i all verden skal vi gjøre?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff huff, hva kan jeg si- velkommen inn i 9 mnds-klubben kanskje? De begynner å få ganske så sterke meninger om saker og ting nå, og flisa klarer ihvertfall å holde seg våken i flere timer om gangen på ren og skjær VILJE...Hun sovner greit om kvelden, men våkner fra tid til annen opp igjen etter en time eller to- og NEKTER å sovne igjen.

Problemet, slik jeg ser det, er at når de våkner sånn etter noen timer, så har de jo allerede fått litt søvn, og derfor fornyet energi til å holde det gående en stund...Ikke så mye man kan få gjort med det egentlig tror jeg, jeg har ihvertfall prøvd det meste, men uten resultat. Sove mye på dagen, sove lite på dagen, bysse i søvn, trille i søvn osv osv.

Jeg er villig til å gjøre ALT for litt kveldsro i heimen, så her i huset tar jeg fram manducaen hvis hun nekter å sovne igjen, og går henne i søvn med den. Jeg er ganske sikker på at dette bare er en fase, og at det ikke er slik at jeg må gå med henne i manducaen helt fram til skolestart liksom;) Så hadde jeg vært deg, hadde jeg latt nattavvenning være nattavvenning, og kjørt på med pupp og kos hvis det funker!

Skrevet

ha ha- ser at jeg ga akkurat motsatt svar av alle de på anonym- festlig! En sak har mange sider, og det er flere veier til Rom (er det ikke det d heter?;)

Har også litt sansen for denne siden her:

http://www.sovlillebaby.com/

Skrevet

Helt enig med lykkeli - kjør på med alle triks! Det er viktigere at dere alle tre får søvn, enn at han skal være nattavvent og sove natten gjennom innen en viss alder.

Jeg orker ikke tanken på å sloss med Bo om natten, så om han ikke lar seg roe i egen seng, så får han komme opp i vår for pupp og kos. Da får vi sove alle tre, fremfor at jeg henger over sprinkelsengen til Bo, og verken han eller jeg får sove.

Den dagen jeg merker at han sover ordentlig om natten, med få eller ingen oppvåkninger - da skal jeg begynne å jobbe litt med at han må finne roen selv.

Men ikke før.

Skrevet

Vi har det også sånn. Eller dvs, pappaen har det sånn. Jeg sover. Derimot må jeg stå opp når morgenfuglen begynner å kvitre kl 06.00. Det var en periode han våknet kl 05.00, men det virker som den er over i hvert fall. Her våkner han nok fordi det er så latterlig mye måkeskrik utenfor. Jeg tror han ville ha sovet rundt uten det. MEN, når han våkner skal det lekes. Og det kan fort ta 2 timer før han sovner igjen. Pappaen har magiske fingre og klarer det på kort tid.

Jeg har vurdert å la han holde på alene, men da begynner han jo bare å skrike til slutt så det er liksom ingen vits.

Altså, ingen råd fra meg. Slik jeg ser det må dere bare ri ut perioden med kos, byssing og mat. C´est la vie.

Skrevet

Hehe, ja, slik er nok livet! Vi synes vi ser et hull i tannkjøttet i overmunnen i dag, så kanskje er det en tann på vei... Får håpe det, for da er det i alle fall over snart! Men uansett, enten det er noe bra eller dårlig, går alt i perioder - i alle fall med knerten vår. Før vi vet ordet av det, er det over, og det er noe nytt på gang.

Håper bare det går over snart - for om en uke begynner jeg på jobb, og da er det ikke mulig med formiddagslur for å sove ut etter nattens strabaser! Sjefen min er småbarnsmamma selv, og veldig tolerant, men det får da være grenser! :D

Skrevet

med elste mann tok vi skrikemetoden da han var ni mnd! må innrømme det var noen grusomme dager! men det var virkelig hvert det! det var 3-4dager med grining! og etter det har han aldri grenet når han legger seg(3år nå) og det hjalp lenge på nattevåken og, vi tok bare samme metode da, uansett hva klokka var ;o)

Skrevet

Jeg har en tendens til å ligge på sofaen og jobbe når jeg er på jobb. Det er nok stor fare for at jeg vil sovne på den et par ganger når jeg begynner å jobbe igjen om 2 uker. Grøss! Du får snike deg unna på do eller noe og ta en kjapp blund...

Håper det snart går over!

Skrevet

Samme her igården om det hjelpe...:-)

Men pupp og kos hjelper ikke det spøtt!!...Berre urolig og til slutt veldig grinete..hyggelig med våkenetter delux no som jeg har begynt å jobbe igjen..går rundt som et levende/sovende lik...

Syns at til eldre hun blir,til mere tull har det blitt nattestid...så bruke 1-2 tima på å legge henne og være våken med henne 2 timer på natta og at hun har våknet mellom 5 og halv 6 i snart 2 mnd...måtte dette gå snart over!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...