Gå til innhold

ok å bryte soverutiner i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr barn med trøbbel i forhold til soving. Har brukt laaang tid på å finne noenlunde rytme, og ved brudd på rutinene ryker alt - legging tar evigheter og mye våkning om natta, samt tidlig opp med grinete unger.

Om noen dager skal vi på vestlandsferie til svigers, og jeg lurer sånn på hva deres erfaringer er med å bryte leggerutiner i ferien. Normaliserer det seg når man kommer hjem igjen? Jeg bare VET at svigermor vil mene at det ikke er nødvendig å legge barna så tidlig "la dem nå få være oppe litt" osv osv. HAr ikke lyst å syte, så bare lurte på om dere har erfaring med hvor stor skade det gjør å IKKE lage bråk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere har strevd veldig ville jeg nok holdt meg noenlunde til rutinene nå som de er innarbeidede og gode.

Selvfølgelig kan dere jo vurdere å slakke litt på selve rutinen og legge litt senere, det bør ikke by på det helt store problemene, forhåpentlig.

Vi har kunnet sjonglere en god del med begge våre etter at rutinen var godt på plass, men har da gjort det under forutsetning at det har vært unntaksvis og slik at det ike skulle bli en ny rutine ut av det.

Skrevet

Takk for svar!

Er liksom litt det jeg tenker, at siden vi er at annet sted gjelder andre regler, og når vi kommer hjem igjen skal ting falle tilbake til vante rutiner...

Har som sagt ikke lyst å sitte hos dem og sjefe så veldig... Vi skal være der to uker, så kan jo i utg pkt se hva so mskjer, så heller regulere litt etterhvert...

HI

Skrevet

Vi har aldri opplevd noe styr med å ha andre soverutiner i ferier og når ungene ligger over hos bestefoeldre eller er med de på hytta.

Stort sett er det én kveld med litt rot når de kommer hjem, og så er det tilbake til vanlig rytme igjen.

Skrevet

Aldri hatt noe problemer med å bryte leggerutinene på eldstemann.. men på minsta på 7 mnd gjør vi det ikke enda.. for hun er så liten og mer var for forandringer. Men eldste kan vi gjøre som vi vil.. han er det sjeldent noe problem med.. heller ikke noe tulling dagen etter.

Skrevet

Har valgt å legge minsten på 3 år til nogenlunde samme tid i ferien. Vet at det går greit om vi bryter litt på soverutinene da. Går seg fort til igjen, men ser ikke vitsen i å holde en overtrøtt unge oppe.

vi bestemmer, så bryr oss ikke i hva andre mener om den saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...