Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Jeg mistenker søsteren min for å ha begynt med dette igjen. Stemmer det at de som lider av dette får hovne lymfekjertler i ved ørene? Jeg vet om det med ødelagt emalje, sår fra tennene oppå knokene og at de innimellom kan lukte spy. Jeg håper noen kan fortelle hva jeg skal se etter!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har bulimi....jeg lukter aldri spy, jeg er VELDIG nøye med hygiene. Har heller ikke hovne lymfekjertler (foreløpig?) men jeg er nok litt rødere på ene knoken enn på de andre..... Men hva har du i grunnen tenkt å gjøre med søsteren din da?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Noen får hovne spyttkjertler bak ørene, men langt i fra alle, og da gjerne etter en lengre periode med oppkast. Sår på knokene ja, men også dette i begynnelsen siden det etter hvert bare er å lene seg over doskåla...Lukt av spy?Ikke sikkert, de fleste er veldig nøye med å skjule spor vil jeg tro. Ellers kan du se etter om hun handler inn mat ofte-og mye, om hun isolerer seg og eventuelt virker nedfor og endret på et vis, men husk at de fleste vil gjøre det de kan for å skjule ting.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 De jeg har kjent som har hatt spiseforstyrrelser har ikke luktet spy, men mer promp faktisk. Det er ikke noe de har klart å vaske bort. Typisk er jo at man får en klem av venninner når man treffes. De har alle luktet litt promp som har slitt med dette. Vet ikke om det er ånden fra munnen deres eller hvor denne lukten kommer fra, men den er ganske karakteristisk syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Forsøk å spise sammen med en som har bulimi. Det er helt absurd. Hadde en venninne som slukte maten i helt vill fart for i samme øyeblikk forsvinne på do. Dette skjedde også da vi var på kafé. Det var jeg som ble skamfull og ikke hun. Heldigvis er hun frisk nå.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Det hvite i øynene blir gulaktig og/eller gjentatte ganger har sprukne blodkar..... Lukter gjør det av de fleste med sf...Anorektikere fordi de får "sulteånde";- bulimikere pga oppkast..Det luket fre tarm/mage, ikke hender og mudnn..SÅ ikke verdens beste hygiene til deg bulimiker over her,- kan fjerne den..Bare vent.... Om denne før hadde lange negler, vil disse lbi kort,- pga at negelen blir sprø og brekker lett og håret vil bli tynnere og merkbart tørrere..Men dette er teng forholdsvis langt uti sykdommen...... Enormt matbudsjett er noe selvfølgeig..Sjekk om evt emli sukkerpose, hvetemel ol krymper om hun bor hjemmeog "lever" på mamma og pappa.....Om hun bor alene, besøk henne "Mye" en periode,- og prøv å sjekke skapene...Har mhun mye mat der alltid, og alltid "ny" mat,- altså ulikt fra forrige besøk kan det være et tegn....... Liker ikke å spise sammen med folk, og planglegger kafebesøk bare for å ta en kaffe,-ikke lunsje, kino, fremfor restaurantbesøk osv osv kan også være tegn.......I tilleg til det flere har nevnt....
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Jeg tror at en av de typiske greiene med bulimi er at de tror ingen kan lukte det på dem fordi de ikke lukter det sjøl. Men det er alltid en lukt. Kanskje promplukt som ei over her skrev. Noen som vet hvorfor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå