LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Dette har jeg virkelig ikke peiling på altså Skal ha dåp i august, og siden jeg er enebarn kommer kun mamma og pappa, farmor og farfar av familie fra min side, samt et søskenbarn av meg og partner som skal være fadder. Jeg har likevel endel vennepar som kommer, nære venner, og bestevenninna mi skal være fadder sammen med søskenbarnet mitt og mannen. Endel av disse parene har barn som også er med Fra min samboers side er det motsatt, han har 4 søsken med ektefeller og to barn hver, pluss foreldrene hans og mannen som var gift med hans mormor (ikke morfar biologisk). I tillegg kommer et vennepar av ham som skal være faddere, sammen med ene broren til min samboer. Barna fra hans side er store nok til å sitte ved eget bord, de fra min side er små. Som nevnt skal mitt søskenbarn og mann, samt bestevenninna mi være faddere på min side, fra hans side skal hans ene bror og et vennepar være faddere. Hvordan bordsetter man disse? Best med flere småbord eller 'hestesko'? Eget bord til de større barna? Hvem sitter på bordet med oss og dåpsbarnet- og hvordan plasserer vi forøvrig? Kan vi 'blande'?
reven37 Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Har ikke noe standard svar. Slik det MÅ være !!!! Men jeg fulgte "regelen" Jo nærmere relasjon til barnet - jo nærmere på bordsettningen ( akkurat som bryllup ) Foreldre - besteforeldre - faddre - tanter/onkler, venner osv. (Dette gjelder både for hestesko, småbord osv.) Søsken av dåpsbarnet plasserte jeg mellom besteforeldre og delegerte bort ansvaret for dem under dåpen. Både i kirken og under selskapet var det MYE å holde styr på og synes det var veldig greit at andre tok ansvar for de øvrige barna. ( at de "oppførte seg", spiste greit, hadde det bra osv. )
It's all about me Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Jeg kan vireklig anbefale bordstettingen vi har hatt ved begge dåpene til barna våres: Alle setter seg nøyaktig der de vil og rulerer etterhvert som hver og en føler for å snakke med noen andre.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2009 Problemet da er at det blir veldig 'klikkete', siden ingen av mine venner kjenner hans familie etc, så det tar jeg ikke sjansen på. Tenker vi setter oss slik at fadderne og besteforeldre sitter med oss, og så lager vi eget bord til de større barna. Så får jeg tenke litt mer på de andre:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2009 Saken er jo den at for meg er vennene mine like nær meg som det familien er for samboer. Siden jeg ikke har søsken, så er endel av venninnene mine som søsken for meg, og jeg har like nær kontakt med dem som samboer har med familien sin. Hun ene venninna mi skal jo være fadder også. Så hvem som er 'nærmest' oss er jo et definisjonsspørsmål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå