Gå til innhold

Trenger svar.. Litt fort.... Plis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en uke på over termindato, har 2cm åpning og er godt moden, og mormunnen er midtstilt som jordmor sa... og Slimproppen gikk nettopp...

Jeg må ta ferje for å komme til sykehuset jeg skal føde på og det har nattstengt, siste ferje går klokka 0200 og går ikke igjen før 0650..

Bør jeg reise til sykehuset??

Kan og nevne at jeg har vert på sånn CTG og jeg hadde sammentrekkninger og kjenner de ikke ennå.... (Det bekymra jordmor litt)

Og jordmor sa at fødselen sannsynligvis kom til å gå fort....

Bør jeg reise til sykehuset no, no som slimproppen har gått???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det ikke vært lettere, og et mer sikkert svar å få om du ringer sykehuset og spør? De kjenner vel historien din, har papirene dine, pluss at kanskje jordmoren som sjekket deg sist er på vakt? Da kan de anbefale deg og reise.. Eller ikke..

Lykke til :o)

Skrevet

Nettopp det de ikke har..... de kjenner meg ikke... sykehuset som jeg pleier å gå på kontroller på stengte nett.... så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Skrevet

de har sommer stengt....

Skrevet

hvis de har stengt på natta så får du vel ikke føda der nå likevel??

ring legevakten eller noe og hør da vel?

lykke til.

Skrevet

Hm.. Okey..

Men det lureste er nok og ringe sykehuset du skal føde på. Legge frem situasjonen for dem. De er fagfolk, de kan nok svare deg bedre på dette enn noen her inne.

Skrevet

Herregud, du spør da ikke om det her inne på anonymforum?!?!

Skrevet

har du ringt noe sted?

men føler du at fødselen er i gang da? har du rier liksom?

Skrevet

Nei... alt er likosm som vanlig... men slimproppen gikk nett... og det at jordmor sa fødselen kom til å gå fort... har 2 timer reisevei..... så jeg er så usikker på om jeg skal reise siden alt er helt "vanlig"....

Skrevet

Ring sykehuset og forklar situasjonen.

Skrevet

Vil tro du kan få helikopter dersom ting skulle skje veldig fort..

Skrevet

Om jordmor mente at fødselen kom til og gå kjapt så tror jeg nesten jeg hadde dratt, i allefall med så lang vei til sykehus.

Tok ikke lang tid før jeg fikk rier etter proppen begynte og gå, men de trenger jo ikke og komme til deg enda.

Men, better safe then sorry :P hehe

Ring sykehuset og hør hva de sier, kanskje de vil at du skal komme uansett pga. den lange veien og at du ikke kommer deg noen vei etter 2 i natt.

Lykke til =0)

Skrevet

Jeg ringte nett og snakka med de og hu sa at slimproppen hadde ikke noe å si så jeg skulle bare gå og legge meg.... så jeg får vel det da...

tvile på jeg får sove da men men verdt et forsøk.....

Takk for svar=)

ha en god natt...=)

Skrevet

for meg tok det over en måned fra slimproppen gikk og til jeg fødte.

Skrevet

i begge mine svangerskap gikk proppen mye før. og i mitt siste svangerskap gikk jeg med 2-3 cm fra mandag til han ble født på fredagen. men når det først satte i gang tok det 3,5 time før han kom.

Skrevet

dytter. hvordan har natten vært.

Skrevet

No er jeg nett stått opp og har sove godt.... ikke noe tegn til at han kommer... så det gikk fint i natt... men litt mer skeptisk til den kommende natten da går den siste ferja 2400 og begynner igjen 0730..

så de kan jo bli litt spennende... men me håper det går fint... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...