Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Bodde sammen med kjæresten min. Så plutselig fant han ut at han ikke ville mer, flyttet ut og meldte flytting til folkeregisteret. Etter en måned ble vi sammen igjen. Nå er vi sammen hele tiden stortsett, men han har ikke meldt flytting tilbake hit. Jeg sa fra til Nav når jeg flyttet sammen med han, så jeg får dobbel barnetrygd i to måneder til, så kutter de den, for da har vi bodd sammen i ett år. Vet ikke om jeg har samvittighet til å si til Nav at vi ikke er samboere mer. Gjør jeg det fortsetter jeg å få dobbel barnetrygd (er det eneste jeg får ekstra som aleneforsørger). Men så føler jeg at jeg kanskje snyter litt da. På en måte bor vi jo sammen, samtidig som vi ikke gjør det. Hadde det vært opp til meg hadde jeg ville at han skulle meldt flytting med en gang og da ville jeg ikke gjort noen ting. Men han vil ikke melde flytting, og da får jeg litt dårlig magefølelse. Her trenger jeg synspunkter fra dere kloke hoder.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Hvis det blir oppdaget (som det mest sannsynlig blir) så må du risikere å betale alt tilbake igjen. Og sikkert bot også !! Men du bør jo få avklart om dere skal være samboer eller ikke!! Du vil vell ikke leve sånn i usikkerhet??
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Bor dere ikke sammen, så bor dere ikke sammen.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 om dere har hver sin husstand så er dere ikke samboere. Men da må han betale husleie,strøm etc der han har folkereg adresse. Det er vel litt upraktisk og dyrt eller hva? Har han bare endret adresse til famile feks, så blir det antakelig betegnet som svindel om du fortsetter å få utvidet ba. Det hadde jeg ikke tatt sjansen på tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Så lenge han ikke vil ha adressen hos deg så gjør du ingenting galt ved å ta i mot dobbel barnetrygd! Den dagen dere finner ut at dere vil bli samboere igjen, også på papiret, så er det på tide å forandre på det igjen! At han er mye på besøk kan ikke NAV ta deg på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå