Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hvordan er dette med feber og babyer? Datteren min på 9 mnd har feber, målte nettopp 39,5. Har hatt feber i hele dag, muligens natten som var også. Men hvor høy feber kan de ha før det er farlig og lege bør kontaktes? Vet at allmenntilstanden teller mye også da..
Ranveig R Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Viss feberen ikkje er på veg nedover (og almenntilstanden på veg oppover) etter tre døgn skal lege kontaktast. Ta kontakt før dersom babyen har dårleg almenntilstand (f.eks. berre griner, eller ikkje får i seg væske), eller viss feberen ikkje går ned når du gir paracet. Guten vår hadde den 4. barnesjukdom då han var 10 mnd, hadde feber på 40,4 på det verste, og den gjekk ikkje ned meir enn ca 0,5 grad med paracet. Legevakten ville sjå på han sidan han var såpass liten, målte crp men fann ikkje noko gale. Fekk beskjed om å ta kontakt igjen om feberen gjekk over 41 grader. Eg ville fulgt nøye med på feberen, og gitt paracet for å spare babyen for ubehag. Viss du blir usikker på noko, så ringer du legevakten no i helga, det kostar både deg og dei veldig lite å få/gje råd over telefon ) God bedring.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2009 Har selvfølgelig allerede vært hos legen i dag. Der tittet han i ører og hals. Halsen var litt sår, men ikke mer enn det.. Så legen sa at det nok var en virusinfeksjon da.. 1 paraceten jeg ga i dag fungerte ikke, mens 2 jeg ga(6 timer etter den første) den klarte å dempe feberen og ungen ble litt kvikkere:) Men nå er jo feberen høyere enn den har vært i hele dag.. Har gitt paracet for en halvtime siden da.. Hun drikker bra, og spiser bra men er mye trøtt.. Men 40 i feber er altså ikke like farlig for babyer som for oss voksne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå