Gå til innhold

Ultralyd - kjønn og uker. Når skal dere da jenter? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal 12. august. Håper alt er bra m den lille. Har vært på to ultralyder tidligere, i uke 12 og uke 14 (er med på et forskningsprosjekt- så jeg skal på totalt 4 ul i svangerskapet). Nå er jeg i min 17.uke. Gleder meg veldig. Alt så bra ut på de to jeg har vært på, så det er litt betryggende. Jeg turte nesten ikke å spørre om kjønn sist gang, men de sa de ikke kunne se noen "tisselur" iallefall. Men er ikke det tidlig? Jeg har en sønn fra før av på 3 år, så det hadde jo vært gøy med ei jente selvfølgelig - men like gøy med en gutt. Men jeg trodde ikke man kunne se kjønn i uke 14? Noen som har opplevd "riktig" så tidlig? Vil vel vise seg rundt 12. august om hun hadde riktig. hehe.. jeg retter meg iallefall IKKE etter det hun sa (enda) :)

 

Uansett så blir d gøy, en liten gutt eller jente er like velkommen :) Men den kommende storebroren vil heller ha gravemaskin enn søsken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. godt det ikke er storebror som velger...! :)

Kan ikke hjelpe deg med kjønn i uke 14 desverre.. Tror det er litt sånn at det kan være riktig, men er så vanskelig å se at det kan likegodt være feil. Er jo 50/50 uansett ;)

 

Jeg har ikke vært på noen ul hittils, og heller ikke hørt hjertelyd (hørte det ikke på kontroll i uke 12, og har neste kontroll i uke 19...) Men for to dager siden kjente jeg første spark, så jeg vet at det er noen som lever der inne <3 Jeg er 16+2 i dag.

Skal til ul 18. august, da er jeg 19+5. Har bestemt oss for å ikke vite kjønnet denne gangen siden vi visste det sist. Men er veldig spent på om alt er bra med babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ul 12.august, da er jeg 19+4 :) Gleder meg, tiden går sååå fort, syns det var månedsvis siden ul var noe å begynne tenke på engang!

Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil vite kjønnet, så det ble vi enige om, meen nå begynner vi å lure på om vi kanskje vil vite det, men da skal dem være veeeldig sikre først! Vil ikke ha noe sånn kaanskje, mulig osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul i morgen, er da 17+5. Gleeeeder oss... Men ha ikkje bestemt oss for om vi vil vite kjønn eller ikke, valgets kval. Litt kos med overraskelse når knøtte kommer da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ordinær UL 26.august, er da i uke 18. Har vært på to andre allerede, en i uke 10 og en i uke 13. Legen sa det kanskje kan være en gutt, men det er for tidlig å si noe sikkert så jeg venter til ordinær UL før jeg tror på noe. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd på Ahus 7/9, da er jeg 20+3. Lenge til, men gleder meg masse. Har hatt to tidlige ultralyder, så vet at lille knøttet har det bra. Fikk høre hjertelyden på svangerskapskontrollen uken etter igjen også. Var veldig moro å se hvor mye den lille faktisk endret seg på bare 14 dager. Har ikke kjent noe liv enda, men er nok litt tidlig siden jeg er 14+2.

 

Når det kommer til kjønnet hadde det vært moro å fått oppleve å få både en gutt og en jente, men det blir det det blir. Det viktigste er jo at barnet er friskt og har det bra. Svigerfar har en klar formening om at det blir en jente, så venter spent på ultralyden ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ ska på UL 19 august og da e æ 18+5, glede mæ sinnsykt masse. Vi e ikke helt enig om å få vite kjønnet:) Æ vil men ikke han:) får se kem som vinn da hehe:) så lenge barnet e friskt så ska æ ikke klage.

Ønske alle sammen masse lykke til på sine UL:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på ordinær UL den 18. august, er da 18+6. Samboeren har lyst til å vite kjønnet, jeg er mer usikker. Har ikke spurt med de to andre, og synes det i grunnen er litt stas. Men dette er kanskje siste muligheten, og siden han gjerne vil, så er jeg nok med på det. Har gutt og jente fra før, så slik sett har det ingenting å si... :o)

 

Kjenner i alle fall at det er liv der, skulle jeg gjetta yrke nå, måtte det blitt fotball- proff! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på ul 5. august. 1 uke til i dag :))

Gleder meg veldig :) Vi hadde tidlig ul da jeg var 11+2 på Ahus for å sjekke om alt var bra. De fant ikke noe galt da så får håpe det ikke har endret seg. Var en ekspert som tok ul når vi var der sist.

Vi vil ikke vite kjønnet. Vil ha den spenningen til barnet blir født hvis det går denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

er i uke 14 nå men legen har ikke funnet fosterlyden enda men den kommer sikkert ettervært

 

skal på ultralyd om 3 uker

 

gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ska dit nästa uke 4:e augusti och är då i uke 18. Det är första barnet och första ul så det blir väldigt spännande. Vi gleder oss :) Har en følelse att det är en gutt men viktigast att det är friskt. Det sparkar och är allerede massa liv därinne så det bådar gott :) Lycka till allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her blir det UL den 14 August, da er jeg i uke 20.. Gleder meg sånn at det kribler i kroppen bare jeg tenker på det :) Var til min andre svangerskapskontroll for 2 dgr siden, og fikk høre hjertelyd for første gang. Utrolig godt å høre! man går jo litt sånn å¨tenker før man får de "sikre" svarene.. Nå er vi veldig spente på hva det blir!

Med Jente, Gutt, jente, jente hadde det vært veldig artig med en gutt igjen, ikke minst for pappaen og storebror. Men så e de jo fryktlig søte disse små byltene med rysjeluer og lyserosa sparkebukse og da :)

 

Lykke til på UL, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

Vi var på UL når vi var 14+1 og da kunne han ikke si sikkert hva det ble, men om han skulle si noe trodde han det ble en jente..."men det er ikke noe jeg ville kringkastet", sa han:-) Så da gjør vi ikke det, men det hadde vært utrolig gøy siden vi har 3 gutter fra før..

Vi skal på ny UL 18. August og da er jeg 18+5, men legen min mente at jeg mest sannsynlig blir satt litt tilbake i tid...kanskje en hel uke. Jeg er utrolig spent på neste UL og kan nesten ikke vente:-)

 

Lykke til på UL alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på ordinær ul 18.august (som mange andre her:), er da 19+0. Har vært på noen ultralyder tidligere, men ikke fått vite kjønn. Vi trodde inntil nylig at det var gutt, men nå har vi mest på følelsen at det blir jente.. Vi får bare vente og se, håper vi får vite litt sikkert om to-tre uker. Var på kontroll i går, og fikk høre hjerteslagene, 151/min, og da skal det tyde på jente i følge kjerringrådene som står et eller annet sted :o) Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vårt tredje (og derfor mest sansynlig vårt siste) barn, og derfor skal jeg nyte dette svangerskapet til det ytterste og gå på flere ultralyder. Jeg har vært da jeg var 7, 12 og 15 uker og skal igjen i morgen (da er jeg 17 uker) og til slytt 3d-ul når jeg er 30 uker på vei.

 

Vi fikk vite at Lisa var jente da jeg var 15 uker på vei, og legen sa da jeg var 13 uker at Vegard var gutt. Denne gangen sa jordmor at denne var en gutt da jeg var 15 uker, så det blir spennende å se om han fremdeles er det i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL på torsdag, da er jeg 19+2. Har vært på tidlig UL i uke 10, og da var alt bare bra med Minsten. Jeg har en gutt på 2 år fra før, og er veldig spent på kjønnet denne gangen. Mer praktisk med en gutt til (arve klær etc), men det hadde vært veldig koselig med ei lita jente også! =)

 

Til Lisa over her;

Jeg tok 3D UL med førstemann, og de anbefaler å ta det i uke 23-25. Etter det blir både babyen og morkaka så stor at det kan være vanskelig å få klare bilder. Så jeg anbefaler å kanskje ta 3D UL før uke 30 om du har mulighet... =) Syns forøvrig at det var helt utrolig med 3D! Anbefaler det på det sterkeste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på UL i morgen, 6.august. Har vært på to tidligere, i uke 8 og 14, og alt var bra da iallfall:) Har to jenter fra før, og kan godt tenke meg en jentetil, men mannen min vil ha gutt, og eldstejenta har bestemt seg for at hun skal ha en lillebror denne gangen. Blir bra uansett;) Håper UL vil vise at alt er bra, og at babyen ikke er så blyg, slik at vi kan se kjønn også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal på ultralyd 17 aug;) Er da ca i uke 20. Var på ultralyd i uke 12 også og da trodde legen at det var en gutt, med en liten klype salt:) Blir spennende å se om hun har riktig:) Vet det er litt dumt,men har egentlig innstilt meg litt på at det blir en gutt, men blir vel ikke skuffa om det skulle vise seg å være en jente heller;) Har ikke tatt noen blodprøver eller blodtrykk enda, men det blir vel sikkert tatt da neste gang. Når tok dere det? Er litt redd for toksoplasmose da vi har katt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:o)

 

Jeg skal på UL den 20.aug. Siden vi ikke klarte å vente til da med å se den lille, var vi på en UL idag... Fikk da vite at vi venter en frisk liten jente!!:o)

Jeg trodde jeg kom til å få en gutt, siden jeg har en gutt fra før på 2 1/2år. Men ble suuuper glad for at jeg nå får en av hver<3

 

Endelig kan jeg kjøpe rosa:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal endelig på UL i morgen den 11 aug :D :D gleder meg som en unge før julaften at jeg ikke får sove :P

Blir morro å se den lille for første gang :D

Kommer tilbake med termin og kjønn (hvis vi får se da vel og merke :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Vi var på ultralyd i dag. Jordmoren så ei frisk lita jente der inne. Var utrolig facinerendes alt vi fikk se. Deilig og vite at alt var bra med den lille:) Terminen ble flyttet fra 14 jannuar til 12 jannuar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...