Tweak Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Har trøbbel med å spise brød, alt grovere enn loff tar en halvtime per skive. Sitter bare og brekker meg, spesielt til frokost. Det eneste som går ned for tiden er loff med gräddost! Jeg har alltid vært den som må ha middag hver dag, men nå har lysten på det helt forsvunnet! Jeg spiser bittelitt og så klarer jeg ikke mer. Ingenting som frister heller... Ikke har jeg lyst på snop og heller ikke noe snacks som potetgull, jeg bruker jo alltid å like å kose meg med litt sånt i ny og ne. I stedet tusler jeg ut på kjøkkenet og tar meg en skive eller to med gräddost på. Eneste jeg virkelig har lyst på er frukt! Det er jo i og for seg positivt, ikke sant? Men jeg kjøpte plommer, og de smakte ikke noe (urk), og i dag kjøpte jeg moreller, men halvveis i korgen kom jeg over en som smakte overmodent nesten mot gjæret så da var det slutt på den gleden også. Akk ja! Morer meg egentlig litt over det hele; alt jeg er vant til er snudd på hodet! Kunne jo ha hatt dilla på snop, men frukt er jo virkelig å foretrekke, he he. Flere med rare matvaner for tiden? Når setter pica vanligvis inn? Jeg er 15 uker.
3 er nok! Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 det høres ut som om du beskriver meg! jeg får også bare i meg lyst brød med gräddost og litt frukt, mest bananer og epler. Prøvde å spise moreller, men opplevde det samme som deg, og nå blir jeg kvalm av tanken på det. Klarer ikke få ned stort av middagen, om noe i det hele tatt. Det eneste som har gårr ned er faktisk fiskeboller, men stort sett må jeg tvinge i meg mat, og jeg som alltid har vært et middags-menneske! Er i uke 18 nå, og venter fremdeles på at matlysten og "dillaen" skal komme over meg
Tweak Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2009 Oi, det var likt! :-D Rart med den gräddosten... Var på ferie i danmark og kjøpte den hvite gode majonesen de har der og spiste skive med skinke ost og majones med god lyst i et par dager. Men plutselig ut av det blå smakte det spy av den! Blir kvalm enda bare med tanken! Så da ble gräddosten det beste alternativet... Skal på frukt-raid i butikken i morgen tenker jeg :-)
sjøsamen Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 hehe.... tror det er flere som har det slik ja. Jeg er i uke 26 og sliter med å få i meg mat. Ingenting frister annet enn frukt, men som legen sier: "man trenger mer enn fruktsukker og antioksidanter". Samboeren min mener at hadde det ikke vært for han så hadde jeg sultet i hjel i dette svangerskapet uten å skjønne det selv. Nektariner og vannmelon og jordbær er det beste som er
Tweak Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2009 Mmmm, vannmelon! :-) Håper jeg finner noen gode jordbær snart, de i butikken har bare vært overmodne... *fysen på jordbær*
"nøtteliten" Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Nå fikk jeg skikkelig lyst på graddost!!! og det liker jeg vanligvis ikke. Der kan man se.. Rare greier. Her en dag spiste jeg 3! grillpølser med sprøløk. Har aldri likt grillpølser i hele mitt liv. Ellers er det null og niks som frister nei. En skål med sjoko står fortsatt urørt etter ei uke på bordet. Får vel bare kaste den tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå