Gjest Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 I ca 2 uker har jeg prøvd å introdusere middag, uten hell. Har prøvd alle 4mnd-glassene, å lagd egen. (Potetmos, gulrotmos, potet- og gulrotmos og potet- og brokkolimos) Hun bare brekker seg til hun spyr uansett. Men sulten det er hun! Byr melk, men det vil hun ikke ha da. Så jeg gir forskjellige varianter med fruktmos. (Å det blir jo gaaanske mye frukt da for at hun skal bli mett...) Hun får grøt morgen og kveld - kan/må jeg gi ett tredje grøtmåltid i middagstid? Blir ikke det litt mye? Kan jeg prøve middag med kjøtt i? Kanskje det faller i smak. Men det blir ikke litt hardt for en liten mage som aldri har fått annet enn melk, grøt og frukt? Hvor lenge måtte dere gi middag før det falt i smak?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Her falt middag i smak med en gang da, så det problemet har jeg aldri hatt. Men har du forsøkt å gjøre middagen mer flytende? Det kan jo være konsistesen hun reagerer på? Men selvfølgelig kan du gi 3 grøtmåltider for dagen, du kan jo også lage grønnsaksgrøt. Ah, det hadde vært så mye lettere om de små bare hadde gapt og spist hva enn de fikk:) hehe..
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Hun har aldri vært kresen ellers, ble litt overrasket over at hun ikke liker middag Grøt spiser hun i alle varianter, konsistenser og temperaturer - samme med fruktmos. Med middag har jeg prøvd alt fra flytende til veldig tykk. Har prøvd med middag som er spedd ut med vann, med litt smør/olje i og med mme i. Hva er grønnsaksgrøt? Igår fikk hun smake litt brødskive - det var godt! Så tenkte at kanskje jeg kunne gi henne til brød sammen med frukten frem til jeg får henne til å spise middag istedet for grøt.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Høres kansje rart ut, men prøv skive med litt middag på - kansje det går ned da? Grønnsaksgrøt ja. Jeg kjøpte Holle sin grøt på helsekost butikk, og bakpå pakken står det oppskrifter til hvordan man kan lage grønnsaksgrøt, fruktgrøt osv.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Sånn hadde vi det også her.. han ville ikke ha middag, prøvde alt. gikk over til 3 grøt måltider.. men så prøvde jeg innimellom med middag og plutselig en dag spiste han et halvt glass med pasta fra hipp, og nå spiser han nesten opp hele glasset hehe..han er nå 6,5 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå