Gå til innhold

Dere som har blitt satt igang, hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke halv parten av hva legene skriver siden skrifta er så fæl, men jaffal at jeg har 2 cm åpning, men mormunnen er lukket + middels kons.

skal kanskje bli satt igang imorgen, lurer på om det tar lang tid eller om det er en liten sjangs at jeg får samme dagen eller dagen etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

tror dette er veldig individuelt. har hørt om de som blir satt igang og får en pangstart og ungen er ute etter bare timer.

Selv ble jeg satt igang med nr to. Gikk i 48 timer med maserier før jeg fikk nok åpning til å ta vannet. da skjedde ting fort, men det endte uansett med haste ks. (hadde hasteks med nr 1 også, så det var ventet, ike stress pga det)

On du er heldig tar det litt tid, for de riene som kan komme av det å bli satt igang kan være veldig heftige fra starten av istedenfor å få bygge seg opp litt etter litt som ved naturlig startet fødsel.

Lykke til!!

Snart har du lillenurk på magen,

Skrevet

Håper jeg ikke går kjempe lenge eller at det havner i haste KS. jeg gikk i 65 timer sist med intense maserier, noe jeg hadde håpet jeg skulle slippe nå;) men som sagt så er det vel forskjell på oss, men eg skal nok klare det uansett, gleder meg til å møte vår lille;))

Skrevet

jeg var moden nesten 3cm åpning å tynn mormunn, fra de satte dryppet tok det 7 timer!!!

Skrevet

Jeg hadde vel ca 1 cm åpning og var halvmoden eller noe sånt, husker ikke helt. Fikk en modningspille og beskjed om at jeg sikkert måtte ha 2-3 til. Begynte å få murringer i magen 2-3 timer etterpå og hadde det et par timer før PANG, der kom riene. Skikkelig vonde og intense med tilnærmet null mellomrom, ble undersøkt og hadde 2 cm åpning og ble sendt opp på føden. Ca 1 time og 10-15 minutter senere hadde jeg 10 cm åpning og ca 45 minutter etter det igjen var jeg mamma for første gang. Litt for kjapt synes jeg, kroppen fikk smertesjokk av å åpne seg så fort, men ble jo fort ferdig da ;-)

Lykke til i morgen da!

Skrevet

Hørres ut som at det hadde vært kjekkere om fødselen startet av seg selv ja, men takk dere, det går nok bra denne gang også;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...