Miss Honey Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 som student kommer jeg til å trenge en dagmamma etter hvert. men hvor finner jeg det? går det an å legge ut annonse noen plass? jeg har jo ikke peiling...
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Du kan for.eks sette inn en annonse på finn.no eller i din lokale avis. Ha intervjuer osv. Er jo viktig om personen har erfaring med barn og du merker om personen og barnet ditt trives sammen. Når har du tenkt til å ha dagmamma?
Miss Honey Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2009 om 3-4 måneder. har termin om 6 uker så det spørs jo hvordan barnet er.. vet ikke hva som er vanlig? hvor små barn de kan passe på? så litt på finn. men hvor skal jeg legge det ut? på stillingsannonser? det koster jo flere tusen :-/
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Sett en annonse i lokalavisen, evt en lapp på butikker i nærheten av der du bor. Ha intervju, be om flere referanser. Det lureste er nok å forhøre deg rundt med venner og bekjente om de kjenner noen de vil anbefale!
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Forresten inne på dinbaby.com har de forum med dagmamma ledig over hele landet, du kan jo sjekke der også!
Miss Honey Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2009 takk takk:) fant ut at jeg kan jo legge ut på "tjenester" på finn.. går inn på dinbaby og da. jeg henger jo bare på bim;)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Kan du ikke ta babyen med deg på skolen? Eller ta permisjon et år? Babyen er jo sååå liten...
Gjest Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Det er fullt mulig å ha dagmamma på babyen selv om den er liten men litt dumt med amming kanskje? Du kan jo uansett pumpe deg da.. Bra du fant det ut på finn.no.. Ganske greit å sette inn en annonse der egentlig :-) Hvor lenge har du tenkt til å ha dagmamma da? :-)
Miss Honey Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2009 jeg tenkte at i begynnelsen er det vel greit å gå glipp av et par forelesninger og heller ta med babyen på skolen noen ganger. har hørt at flere andre gjør det. har ikke lyst til å utsette utdanningen et helt år. jeg har endelig bestemt meg for hva jeg vil gjøre og klarer ikke vente! får se hvordan babyen blir, det vet jeg jo ikke ennå. så vet jo ikke akkurat når jeg trenger dagmamma. om 2 måneder eller 6 måneder... jeg vil i hvert fall prøve! går jo an å ombestemme meg og ta permisjon fra skolen et år hvis ikke:) men vil prøve først! jeg tenkte på pumping ja.. vet ikke hvor lenge. det kan jo være jeg er heldig å få barnehageplass når den er 6 måneder:) men det får jeg vel se etter hvert.. vet ikke hva som er vanlig jeg. skal jeg sette inn annonse nå eller vente til babyen er født? eller vente noen måneder etter det også? ganske skummelt å levere en baby til noen jeg ikke kjenner. så burde jo hatt et par måneder og blitt kjent med henne syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå