Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Det provoserer meg at helsepersonell selv tar mye oftere keisersnitt enn oss andre. Leste dere den artikkelen som sto øverst på denne siden i forrige uke. Det provoserer meg at jordmødre tyter om hva som er best for barnet hvis de ikke følger deg selv.... Neste gang skal ihvertfall jeg ha keisersnitt. Hilsen en som hadde en sykt lang fødsel med sugekopp og blå unge!
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Det som provoserer meg med at helsepersonell tar ks oftere enn andre er at de advarer så mye om farene om dette, hvor mye bedre vaginal fødsel er etc. For min del kunne ks vært valgfritt, for all del - det er jo tydelgivis det for jordmødre.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Nei det provoserer meg ikke. Og jeg er ikke helsepersonell.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Provoserer meg ikke, det er jo tross alt de som har vært vitne til mange negative fødsler og hastesnitt osv. Prosentvis så er det vel heller ikke snakk om så veldig mange flere enn ikke-helsepersonell.
Gjest -<<- Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Provoserer? Nei. Hvorfor skulle det gjøre det? Det er ettertrykkelig bevist at både mor og barn har best av en ukomplisert vaginal forløsning, så at man opplyses om det er heller ikke spesielt provoserende.
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Jeg synes det er synd at helsepersonell velger dette dersom det ikke er medisinsk eller psykisk nødvendig. Heldigvis velger de fleste som jobber innen helse å føde vaginalt, noe man faktisk er anbefalt å gjøre dersom man kan! Jobber selv innen helse, og kunne aldri tenkt meg ks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå