Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 sjekk nav.no Der får du et utfyllende svar:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 kontantstøtte er noe en får hvis barnet enten ikke går i barnehage, eller har redusert plass i barnehagen (altså ikke fulltidsplass) Det blir utbealt pr barn. Øverste sats er i overkant av 3 300, også synker satsene ettersom hvor mange timer i barnehagen barnet har plass. Og det er antall timer barnet har fått i barnehagen som gjerlder, ikke hvor mange timer av plassen du utnytter...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Men, når nestemann kommer er mitt barn 1 år gammelt, hvis jeg da velger å ha barnet mitt hjemme sammen med den nye babyen, har jeg da rett på kontantstøtte for barn nr. 1 selv om jeg mottar foreldrepenger for barn nr. 2??? Eller er dette kun for mødre uten noe inntekt i det heletatt. HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 hehe, kontantstøtta er for barnet. Alle barn fra 1 år og frem til 3 år som ikke har plass eller har redusert plass i BHG får denne støtta. Uansett hvor mye eller lite foreldrene tjener.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Ja, da har du rett på kontantstøtte for barn nr 1 :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Ja, jeg vet jo at det er til barnet, men en 1 år gammel jente kan ikke akkurat gå ut å kjøpe sin egen mat. Hun gar ikke fått bhg plass, pga hun er for ung ved inntak. hi
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Nei, jeg mente at det går til barnet og ikke HUSSTANDEN. altså, har du 15 unger som ikke går i BHG så får du 15xkontantstøtta;) Frem til de fyller 3 altså mente ikke noe negativt eller ironisk med det altså
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 Ok... Var vist litt hårsår der, beklager. GOD helg og takk for nyttig svar!!! HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Førstebarnet ditt har rett på 3300 i kontantstøtte ELLER 10-12.000 pr. månedi støtte til barnehage fra fylte ett år, selv om du går hjemme med nr 2 og får foreldre penger. Men dersom de rød-grønne vinner valget kan man vel håpe på at du BARE får tilbud om 10-12.000 i barnehagestøtte. Er jo det beste for BARNET. Pedagogisk tilbud, vet du :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #12 Skrevet 24. juli 2009 husj, pedagogisk meg her og pedagogisk meg der. Hvorfor skal man ikke få kunne velge selv hva som er best for barnet sitt? Jeg vet godt at min sønn er langt fra klar for BHG nå i en alder av snart 13 mndr, derfor syns jeg det er flott at amn får kontantstøtte slik at man kan bruke dagmamma eller andre løsninger som fungerer bedre for barnet.... hehe, helt utenfor tema dette, men liker ikke det faktum at kontantstøtta kanskje skal fjernes:/
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #13 Skrevet 24. juli 2009 koster det 10-12.000 pr mnd for barnehage da??
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #14 Skrevet 24. juli 2009 Ja, støtten til barnehage er på 10-12.000 pr barn under 3 år. Inkludert foreldrebetaling koster en plass 12-14.000 pr barn pr måned for dem under 3 år. Først og fremst p.g.a. lønnskostnadene. Det er tross alt bare tre barn pr. ansatt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #15 Skrevet 24. juli 2009 "Er jo det beste for barnet", er du helt TULLETE???
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #16 Skrevet 25. juli 2009 Nei, seriøst: Dette har jeg hørt hundrevis av ganger fra Lærerlaget (som organiserer førskolelærerne). De sitter kanskje LITT i glasshus, men de må jo vite hva som er best for barnet ditt, siden de er utdanna til det.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #17 Skrevet 25. juli 2009 Det beste for barnet er det som gjør barnet trygt. Noen barn er ikke så flinke til å være i store grupper, og i alle dagens barnehager er det jo flere unger enn vett. Min sønn henger etter motorisk pga sykdom, og dermed sliter han i sammenhenger med mange andre barn som allerede går (som de fleste barn i hans aldersgruppe gjør) fordi han ikke får fulgt med på leken. Han blir hengende etter og roper etter dem, men de vil jo løpe omkring og leke. Dermed blir han frustrert og lei seg og bare gråter og til slutt blir han "ugrei" fordi han er så iverveldet av frustrasjon. Dermed trives han svært dårlig i BHG slik som det er nå.Vi jobber mye med å få ham med på leken med barn av venner av oss o.l og det går som oftest greit. Men så fort det blir en stor samling barn, så blir han enten utagerende eller innesluttet fordi han ikke henger med i leken. Derfor er ikke BHG best for alle barn. Men utifra et læringsståsted er det selvsagt best for barna å komme inn i et læringsmiljø så tidlig som mulig. Men ikke alle barn har godt av å bli plasert i et slikt miljø før de er modne nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå