Termin 21.11 - venter Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Er det bare meg som er bekymret for dette? Er ikke redd for meg selv egentlig - men for den lille i magen og spesielt for min 2 1/2 år gamle datter. Er jo også ekstra engselig og urolig når man er gravid. I tillegg har jeg litt fødselsangst fra før, og jeg er så redd for at det skal være underbemanna på sykehuset når jeg skal føde. Har termin i november, akkurat da de spår toppen.........huff
mammas skatter <3 Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 e tenke mye på svineinfluensa å e engstelig. sjukemeldt fram til fødsel men kjem jo i kontakt me folk lell. å samboer jobber som securitas vakt på flyplassen her i molde å har kontakt me folk som har vært ute å reist. har termin i desember så lang tid å engste se. og d e nå den lille e blir redd for.
snillemamma1 Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Nei, det er ikke bare deg. Jeg også! Både for babyen i magen og gutten min på 2 år. :- ( Skulle ønske vi kunne få noe annet enn skremselspropaganda i mediene.
ToTette! Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Du er ikke alene nei.. Jeg irriterer meg så grenseløst hvorfor dette skulle komme nå. Sist ble det keisersnitt pga alvorlig svangerskapsforgiftning og fikk ei tulle på 1300 gram uke 32+0. Det var traumatisk og siden jeg også hadde hatt svangerskapsdepresjoner i svangerskapet ble det hele veldig skremmende og leit. Men det gikk bra til slutt. Jeg ble frisk og tulla har blitt frisk og fin, jeg brukte litt tid på å bestemme meg for å tørre igjen, vi fikk et infall og jeg ble gravid igjen på første besøk. 11 dager før svineinfluensaen kom til Mexico... Har prøvd hardt å ikke bekymre meg for faren for svangerskapsforgiftning, og prøvd å tenke positivt og kose meg. Men så kommer denne pandemien akkurat nå som jeg er gravid igjen og har ei på 1,5 år. Mange synes jeg er hysterisk, blåser av meg, og forstår ikke hvordan det er å være i en tilstand med ekstra hormoner, ekstra lett for å bli deprimert og bekymret. Selv med min historie fra forrige gang. Sannsynligvis vil dette forøvrig gå bra. Men jeg synes bare det er så trist at det ikke denne gang heller gikk an å ha et svangerskap som var litt fint :-( Det er det værste med dette - at de av oss som faktisk blir redde vil gå og bekymre seg. Stort sett unødvendig - for det kommer til å gå fint med de aller fleste rent fysisk. Men psykisk er ikke dette heldig!
ToTette! Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Hehe... mente selvsagt "ble gravid på første forsøk" ikke "besøk". Så på tv mens jeg skrev, og noen snakket om "besøk".. haha :-D
Termin 21.11 - venter Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2009 Hehe, første forsøk og første besøk går vel for det samme =) Så synd at du føler det sånn denne gangen også da! Hadde egentlig et fint svangerskap sist jeg, bortsett fra at jeg var veldig nervøs for fødsel. Og dette hjelper ikke akkurat på. Tror vel egentlig det er ganske mange i Norges land som begynner å bekymre seg litt ekstra nå... Vi får alle sammen prøve å tenke positivt, men er jo ikke lett med ekstra hormoner i kroppen, og man er jo så UENDELIG glad i barna sine at hver minste lille trussel føles så store! Huff, skummelt det her.....
second_time Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Jeg er like bekymret som deg Jeg har alllerede hatt to omganger med bronkitt dette svangerskapet og tilsvarende pencillinkurer. Jeg har IKKE lyst å bli mer syk. Jeg vet at det er helt vanlig influensa, men vi gravide er uansett sårbare for slike virus. Vi får krysse fingre og tær at vi ikke blir smittet :0)
Kongeørna Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Jeg vil mye heller bli smitta NÅ mens jeg er gravid, enn etter at barnet er født.
Cairo2009 Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har astma i tillegg til at jeg er gravid, så da er jeg i "dobbel faresone" dessverre... Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg... :S Håper på mer info fra lege og jordmor, men er uansett litt mer forsiktig enn vanlig.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Huff, ja.. Har også tenkt litt på dette i dt siste. Da det stortsett bare var utbrudd i USA og Mexico var jeg ikke så bekymret, er jo bare en "vanlig" influensa som mange blir syke av ettersom det er et nytt virus vi ikke er imune mot. Er jo ikke mange prosentene som dør av det heller, og det dør jo faktisk folk av influensa hver sesong, men det blir det ikke mye oppstyr om. Men denne gangen brettes jo skrekkhistoriene ut i mediene. Synes de er med på å skape en unødig uro for denne influensaen. Men samtidig får man jo også mye info i media slik at man vet hvordan man kan unngå/ beskytte seg mot smitte. Så er jo ikke bare negativt med denne omtalen. Men må si jeg har blitt litt mer bekymret etter flere utbrudd her i norge. Vi som er gravide er jo litt ekstra utsatt for komplikasjoner (var jo en sak i avisa i dag om ei gravid dame på sykehus i Stockholm), så klart man begynner å tenke litt. Har en gutt på 1,5 år og klarer ikke å tenke på at jeg skulle bli syk å dø fra han. Ikke mest for min egen del, men for hans.. Huff nei, har ikke hatt influensa på årevis, så håper jeg klarer å ungå det denne sesongen også. Har vært på apoteket å kjøpt desinfeksjonsmidel som alle i huset skal bruke flittig som et bidrag til å ungå smitte
b77h Skrevet 26. juli 2009 #11 Skrevet 26. juli 2009 Det er ikke kjekt å lese om skremmende historier i avisen hver dag, nei. Men jeg er faktisk gla for at de skriver om det, sånn at folk kanskje blir mer obs på å passe på håndhygienen og hvordan man best unngår smitte. Og dette er jo en mer alvorlig influensa, som også rammer unge hardt. Og den kan også plutselig mutere og endre seg (ikke for å skremme altså...). Men er litt bekymret selv. Har strevd i mange år for å bli gravid, nå er jeg det m andre prøverør forsøk. Også går jeg på imundempende medisiner for at kroppen ikke skal støte ut fosteret...men det betyr jo også at imunforsvaret er svekket. Så da blir det litt å velge mellom pest og kolera... skal fly til oslo i neste uke, og i stort selskap hvor det kommer folk fra utlandet og andre som sikkert har vært på ferie... men kan jo ikke bli hjemme heller! Får bare ta de forhåndsregler som vi kan og krysse fingre for at det går bra!
Lola2016 Skrevet 26. juli 2009 #12 Skrevet 26. juli 2009 Er det helt hysterisk å droppe Madonnakonserten pga redsel for smitte? En del folk der samlet på samme sted:/ hørte om ute konserten i Tønsberg. 50 ble smittet av svineinfluensa. Jeg ble testet for svineinfluensa forrige uke og heldigvis var den negativ( hadde halsbetennelse) men det satte en vekker i meg da han behandlet meg som en ebola-virus pasient:( Hvis denne influensaen er like lite farlig som en sesonginfluensa er det rart alle hiver på seg hansker, dress og munnbind. Usikker på konserten:(
Lillemor + bittelillemor Skrevet 26. juli 2009 #13 Skrevet 26. juli 2009 Hmm. det med Madonna-konserten er jo egentlig et godt poeng da... gravid OG fare for svineinfluensa på en gang liksom.. Isj. det hadde jeg ikke tenkt på, men nå ble jeg jammen usikker. blir jo for dumt å stille opp med munnbind ihvertfall. da kan man like godt holde seg hjemme synes jeg.
hormonia&alienimagen3 Skrevet 27. juli 2009 #14 Skrevet 27. juli 2009 De sier jo faktisk at en er i fare soen når en er gravid og folk med scineinfluensaen blir isolert fulltendig på sykehusene.Og jeg har fått beskjed om at om dattra mi blir syk må jeg ringe men FÅR IKKE LOV til og komme på legevakten....Da må de være ganske bra nervøs på denne altså..Jeg trur ikke jeg hadde dratt...
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 27. juli 2009 #15 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er også svært bekymret for svineinfluensa... jeg gikk gravid i fjor under influensatiden og ble smittet. Influensa utvikla seg til dobbelsidig lungebetennelse og jeg lå svært syk i tre uker. Jeg skulle nå ha hatt en liten guttebaby sprellende på fem måneder. Men han ble til vår lille englegutt. (7 mnd siden fødsel) Nå sitter jeg her gravid i femte måned med ei lita jente- og er nok mye over gjennomsnittet redd for all smitte nå.. Jeg ønsker ikke noen reprise fra i fjor med for tidlig fødsel. Jeg kommer ikke til å dra på noen flyreiser fremover, og hadde ikke villet dratt på en stor festival/konsert nå. Ungene og mann har jeg bedd om å være nøye med håndhygienen fremover. Håper virkelig ikke at noen av oss blir syke..... men tenker ikke bare på svineinfluensa men all sykdom.
ToTette! Skrevet 27. juli 2009 #16 Skrevet 27. juli 2009 Kjære deg, føler så med deg. Fryktelig trist å lese om englegutten din. Jeg også ville vært redd for vanlig influensa som gravid, så det er ikke bare H1N1 jeg er redd for. Det er heldigvis ikke så ofte, men for dem det gjelder er det jo fryktelig! Ønsker dere all mulig lykke til. Også alle dere andre gravide. Håper det går bra med oss alle sammen!
Lillespire_jan08 Skrevet 27. juli 2009 #17 Skrevet 27. juli 2009 jeg er også bekymret.. jeg har astma og en mangel i lungene som gjør at dem tar i mot sykdom veldig veldig lett. og pluss at jeg er gravid. vi bestilte tur til hellas til den 17. august. men jeg har ikke lyst til å reise, selv om smittefaren er overalt. har ligget med dobbelsidige lungebetennelse og det var like før det ikke gikk så bra. er bekymret for den lille, men gjør alt for å holde meg frisk. tar medisiner, vasker hender og har med meg anti bak overalt.
Jahoo Skrevet 27. juli 2009 #18 Skrevet 27. juli 2009 Bileba.. Du vil ikke heller bli smittet nå for immunsystemet ditt er mye dårligere nå! Gravide er ekstra utsatt.. Din nyfødte vil ha veldig små sjanser får å få det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå