Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har søkt vanlig stipend+lån fra lånekassa, og skal sende inn søknad om foreldrestipend etter jeg har født i begynnelsen av august.. Men første utbetaling av vanlig stipend er alltid mye større enn resten av året. Er det slik med foreldrestipend også?? At man får et større beløp første gangen? Eller lønner det seg å vente til man har mottat første utbetaling av vanlig stipend før man søker foreldrestipend? Dette gjelder vgs, der jeg ifjor fikk ca 25000 ved første utbet.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Hm.. det er ikke godt å si.. Jeg ventet i noen mnd før jeg søkte grunnet at behovet var liksom ikke der med en gang, så jeg fikk etterbetalt mye. Hvis lånekassen mener at du har gjort noe galt med å sende det inn etter at du har mottat førstegangsbeløpet ditt fra foreldrestipendet, så trekker de nok det beløpet fra foreldrestipendet. Har du lån fra før av i lånekassen, så blir det og trekt fra en sum fra foreldrestipendet.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Hvor mye er foreldrestipendet på egentlig? Hvor regner jeg det isåfall ut? Får os.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Hva er os? De regner ut foreldrestipend utifra om du er alene eller samboer. Har du samboer så må du sende med dokumentasjon på hans inntekt. Om du har gjeld ifra før hos lånekassen teller og.. Har leita litt på lånekassen sine siner, men de har ingen støttekalkulator får å regne ut foreldrestipend, kun lån og stipend. Så du må nesten bare søke og håpe på det beste.. Ei venninna av meg fucka det så til at hun ikke fikk foreldrestipend i det hele tatt, og mannen fikk ikke jobb - det gikk ikke så greit..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Du får ikke særlig mye i fødselsstipend dersom er alene, pga os. (siden du går på vgs) Vanlig videregående opplæring - fulltidsutdanning* Per måned - ett barn Ektefelle/samboer har brutto månedsinntekt under kr 24 780 kr 8 280 Ektefelle/samboer har brutto månedsinntekt mellom kr 24 780 og kr 28 000 kr 6 880 - kr 8 280 Ektefelle/samboer har brutto månedsinntekt over kr 28 000 kr 6 880 Enslig forsørger med overgangsstønad og minstebidrag kr 1 300 Dette er klippet og limt fra lanekassen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå