verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har vært sykemldt. i snart et år nå, og lurer på hva som skjer hvis jeg ikke blir bra igjen. Man kan vel bare være sykemeldt et år? Hva har jeg rett på etter det? Skal prøve å begynne i redusert stilling i august, og har forstått det slik at man må jobbe i 26 uker før man har rett til å være sykemeldt igjen. Hva hvis jeg får et tilbakefall før de 26 ukene er gått?? Håper noen kan svare meg på dette-))
klg,2 boys now:) Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 etter 1 år går du over på medisink rehabilitering som er enn mye lavere utbetaling enn du har som sykemeldt.men hvis du har forsikring som dekker de vil de dekke opp detøkonomiske tapet ditt. du kommer til å være delvis sykemeldt fra august?hvis du er det vil det ikke bli de 26 ukene,men hvis du blir friskmeldt får du "karantene"
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har vært sykemeldt i et år, deretter forsøkte jeg meg på yrkesrettet attføring. Noe jeg var for syk for. Dvs at det forstod jeg først etter at jeg hadde startet på skole. Så jeg avsluttet YA. og søkte rehabiliteringspenger i samråd med lege, nav og fysioterapaut. Nå går jeg på rehab.penger og kan gjøre det i et år. Håper selvsagt at jeg er frisk når det året er ferdig. Selv om det ser mørkt ut. Ufør skremmer meg forstår du. Men jeg har forstått det slik at man kan søke et år til med rehab. hvis det er tungtveiende grunner til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå