Gå til innhold

Noen med kiss-kidd-barn her?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Vi har blitt henvist til fysio fordi det virker som om jenta vår har kiss-kidd... Hun har en tydelig favorittside, er skjev i nakken og bakhodet og ligger mye i "banan"... Og så ble hun jo tatt med akutt keisersnitt, som mange kiss-kidd barn blir... Jeg hadde ikke tenkt på at det kunne være kiss-kidd siden hun er så ekstremt rolig, den første måneden sov hun omtrent hele tiden og var vanskelig å vekke... Omtrent ikke en lyd i henne.

Men vi har hele tiden hatt problemer med ammingen - hun har hatt vanskelig for å ta puppen, og jeg måtte amme henne i tvillingstilling på venstre bryst (passer bra med yndlingssiden, hun ligger alltid med hodet mot venstre...) Tilslutt ble det så ille at hun ikke spiste i det hele tatt, bare sugde et par sekunder og så skrek hun til. Da begynte hun å få helt tørre bleier, jeg fikk panikk og hun fikk flaske.

Har prøvd å pumpe uten så mye hell, produksjonen gikk fort nedover og nå begynner det å bli ganske tomt her... (2-3 uker siden hun virkelig begynte med puppenekt). Så ser ut til at det bare blir tillegg på henne her.

Hvor mange behandlinger trengte dere før det ble bra? Og kan det gi noen skader senere hvis de får behandling med en gang, eller pleier de å bli helt fine? Hun er 7 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, hvorfor ble dere ikke henvist til manuellterapeut? Vi fikk i hvert fall hjelp der. Jeg hadde store ammeproblemer med sønnen min, jeg måtte kjempe lenge for å få ham til å ta puppen. Det ble så ille til slutt at han gråt før jeg la ham ned på ammeputa. Han tok ikke flaske, så jeg var ganske fortvila, kan man si.

Vi tok direkte kontakt med manuellterapeut som jeg fant på www.kiss-kidd.no. Han var da 3-4 måneder. Lille banan hadde stiv nakke, og manuellterapeuten mobiliserte leddet som var stivt. Han ble bra etter to behandlinger. Etter det gikk ammingen bra, men så kom jo selvfølgelig perioden der de blir så nysgjerrige, så det ble jo utfordringer med amminga likevel, hehe :P

Skrevet

Jeg har også hørt at det er best effekt av manuellterapi fordi disse kombinerer fysioterapi og kiropraktor på en måte.

Vi misstenkte at vår yngste gutt hadde det, hadde veldg mange av symptomene, men han hadde det ikke. Var bare en veldig urolig og nysgjerrig liten baby rett og slett med ekstremt bestemte meninge om ting alt som bitte liten.

Kan anbefale deg en manuellterapaut på Osterøy, bare ring direkte, er en dame, og tror hun er den eneste kvinnlige manuellterapauten der. Hun er kjempeflink! (gikk til henne selv pga bekkenplager etter fødselen)

Skrevet

Uff, kom deg til manuellterapaut sier jeg også.

Har selv en kiss-unge. De som har peiling sier at en behandling gjør de fleste friske, og at noen få trenger litt flere, også har du de aller aller færreste som sliter med det lenge.

Jenta mi er en av de, ikke at det er alvorlig, men hun er ikke helt frisk enda (1 år). Nå var ikke en tøff fødsel årsaken til hennes Kiss, men at hun låg i samme stilling i magen hele svangerskapet. Så tror det i tillegg til virvlene også er snakk om muskelene som ikke er like lange på hver side. Så da er det vel logisk at det tar tid, håper bare hun blir helt frisk... Ofte kan det være når de begynner på skolen problemene kan dukke opp. Da vil de få hodepine når de skal konsentrere seg...

Så det er viktig å få rikitg hjelp til riktig tid!

Og i allefall for deg, sånn at du får ammet henne!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...