Gå til innhold

Har dere brukket noe noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan skjedde det?

Jeg har brukket en arm da jeg var barn. Skulle leke teater og ramlet ned fra en krakk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Har brukket ankelen min 2 ganger. Først når jeg var ca 2,5 år fordi jeg hoppet fra en stol og landet forkjært, og siden når jeg var rundt 10 år og hoppet fra en etasjeseng og landet forkjært.

Så brakk jeg ene armen min når jeg var 18 år, både i albuen og håndleddet, samt at skulderen gikk ut av ledd, nok et uheldig fall, men denne gange hoppet jeg ikke da, jeg snublet og datt bakover og det glatte underlaget gjorde at armen skled bak og under meg så den knakk. Husker faktisk lyden av to knekk og at jeg tenkte "Faen og, der knakk jeg armen!", og reiste meg opp igjen før det faktisk begynte å gjøre vondt, hehe...

Skrevet

Nei. Har aldrig hatt noe brudd på noen kroppsdeler i kroppen.

Skrevet

Bare en finger, og det gjorde jeg da jeg spilte fotball av alle ting. Var vel en 10-12 år, spilte på plassen sammen med venner- stod i mål, og skulle sparke ballen ut. Men traff fingeren.

Og det skjedde aldri når jeg spilte håndball i 10 år på barneskolen....

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jepp, har brukket foten og kjeven da jeg ble påkjørt..

Skrevet

Nei, det har jeg ikke.

Min yngre bror derimot... ;-)

Skrevet

Jepp. Brakk storetåa (av alle ting) da jeg var liten. Datt ned fra et tak. Sliter med det fortsatt (er 24 år siden det skjedde).

Skrevet

Ikkje brudd, men fekk ei brist i eit ribbein på fest ein gang.....

Skrevet

1. brudd

Var 10-11 år og hadde en aldri så liten akeulykke. Knakk ankelen.

2. brudd

11 år gammel og hadde en aldri så liten sykkelulykke. Knakk håndleddet.

3. og 4. brudd

21 år gammel og vasket klær. Det kan gå hardt for seg på vaskerommet! :P Knakk to ribbein.

Har også bristet og forstuet flere bein i kroppen, primært under ridning (flyging av hesten) og også av treklatring (flyging fra treet og ned i steiner), samt flere sykkelulykker. Ja, jeg bristet de samme ribbeina som jeg knakk (dog bristene var et par år før) da jeg var på jobb.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Har brukket armer hele 4 ganger.

Første gang skled jeg på isen når jeg var ute og lekte med en venninne, var vel 7-8 år gammel.

Andre gang falt jeg på sykkel, var vel ca 12 år.

Tredje gang skled jeg på isen IGJEN, var når jeg var 16 år. Komplisert brudd i albuen, masse styr.

Fjerde gang var det eksen min som brakk armen på meg. (Jepp, han var klin gal i hodet). Da var jeg 17 eller 18...

Og så har jeg brukket lillefingen. Min bror skulle ha bursdagsbesøk, og vi hadde leid lokale. Jeg var med og hjalp til, og noen gutter sto og kastet biljardkuler overalt. Jeg gikk bort for å si de måtte slutte, la hånden på biljardbordet og en av gutta kastet en biljardkule på den...

Fingen ble aldri gjort noe med siden bare hadde vondt første dagen, men nå er den helt skjev og jeg har dårlig med blodsirkulasjon i den, så jeg er ihvertfall ganske sikker på at den har vært brukket...

Uheldig, jeg, hehe :-)

Men stebroren min klarte å brekke begge armene når han var 17 år. Det er kjekt vettu, når du må få hjelp fra mamma i dusjen...=P Var gipset hele veien fra hånden til skulderen på begge armer=P

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

ippemo: du skal ikke putte deg selv inn i vaskemaskinen vettu, har du ikke lært det? hehe, neida... hvordan klarte du å brekke ribbeina ved klesvask?!?

Skrevet

Hehe, det er ganske tåpelig. Men slik skjedde det;

Tok ut vask fra maskinen. Ett stykk jeans skulle henges i tørkeskapet. Skapdøren sto åpen og dette var et gammeldags skap med løse pinner som lå i riller.

Da jeg ristet buksen (ganske hardt), så flakset buksebeinet borti en pinne og den for i ribbeina mine med ganske hard fart og presisjon. Knekk - knekk. Au, au, au! :o

Moralen er; ALLTID ha skapdøren lukket når du skal riste jeans! Hihi

Skrevet

Høyre arm: brukket to ganger.

Venstre arm: brukket tre ganger.

Kragebein: brukket en gang.

Tær: brukket to ganger

Fingre: brukket tre ganger

Armene har brukket i forbindelse med husking, rideulykker, samt fall under klatring og løp. Kragebeinet møtte sin skjebne i forbindelse med at jeg falt av tilhengeren på en leketraktor i flukt nedover en bratt bakke. Søsteren min og jeg hadde tyvlånt den fra en nabogutt. Hun kjørte og jeg satt i tilhengeren som hoppet av i en krapp sving. Endte opp med et ublidt møte med en stor stein i grøften. Tærne skyldes uoppmerksomhet, og fingrene ballsport. ;-)

Ellers har jeg bristet og forstuet ankler, håndledd og ribbena i forbindelse med fotball, samt at skuldrene har gått ut av ledd ved et par anledninger.

Skikkelig ulykkesfulg med helt normal oppvekst og fristidsinteresser, med andre ord. :-)

Skrevet

har knukket en liten del av ankelbenet da jeg falt med hesten min.

Ellers har det bare vært litt forstuinger her gitt :)

Skrevet

Jeg kræsja med bilen og brakk 1 og bristet 1 ribben.

Det var selvfølgelig på vei hjem fra 1. dag i ny jobb =/

Skrevet

Ja, har brukket en storetå da jeg spilte fotball. Sparket rett i hælen til ei venninne, hehe... (gikk bra med henne da)

Også har jeg brukket den kulen på ankelen i to.. Det var med hesten min da.. Måtte operere og greier, ikke kjekt..

Skrevet

Jeg brakk kragebeinet under en mopedulykke i Spania....kjedelig å ligge på sykehus der gitt;o) Da var jeg 15 år gammel.

Så i fjor sommer klarte jeg å falle ned trappa hos broren min med hele familien som vitne....flaut og vondt! Brakk da hånden og fikk en skade i foten som ble oppdaget mye senere...

Skrevet

Høyre lillefinger da vi spilte kanonball på skolen,hehe. Den stod rett ut, var veldig ekkelt husker jeg. Ser enda at den er litt bøyd, men fullt brukbar :)

Ellers er jeg jo veldig forsiktig på vinterføre, går som ei kjærring, moahahaha :)))

Skrevet

Å ja da..

Spilte fotball 13 år gammel, løp mot keeperen med ballen. Hun skulle sparke ballen men traff meg i benet i stede. Brakk benet tvers av. Besvimte før jeg landet på gresset.

Veeldig vond opplevelse med operasjon og gips opp til trusekanten i 3mnd,gips opp til kneet 2mnd og +1mnd uten gips men på krykker.

Ikke å anbefale..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg har brukket sesambeinet i stortåa, faktisk. Når jeg gikk i 2.klasse. Legen som så på det sa det var det første tilfelle han hadde vært borti på over 25 år på ortopeden :)

Skrevet

Lillefinger en gang. Klemte hele hånda fast i en vedkløyver og den minste fingeren brakk:-)

Brakk halebeinet på jobb. Satte meg fort ned på huk, uten å legge merke til bruskassa som sto bak meg. Fikk det ene hjørnet rett opp i halebeinet. Fant ut at det faktisk_er_mulig å se stjerner.

Skrevet

Jeg har brukket en tann, fordi kneet mitt låste seg idet jeg skulle snu meg brått... og smalt rett i bakken!!

Skrevet

Niks, aldri brukket noe i løøpet av mine 30 år..

Selvom jeg spilte håndball i 10 år og fotball i 6 år..

Har derimot brukket beinet på ei jeg takla en gang når jeg spilte fotballkamp...

Skrevet

Da jeg var 11 år brakk jeg foten på akebrett. Hadde gips opp til låret i to mnd. Har ellers gått med krykker flere ganger med bl.a. bekkenløsning.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Har bare brukket to ribbein. Men sydd og operert har jeg gjort i massevis:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...