J-86 Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Jeg er kanskje gravid.. Ikke fullt planlagt men er jeg det så er vi begge glade for det:) Men saken er at jeg har vært på attføring i 2 år gjennom NAV, grunnet alvorlig kroniske sykdommer. Jeg er nå på rehablitering i et år. Men hvordan vil dette gå om jeg er gravid? Vil jeg kunne fortsette i behandlingen og fortsette å få pengene?? Eller får jeg kun engangsstønaden? Jeg går kun til fysioterapaut og div. spesialister. Det kan jeg jo fortsette med om jeg er gravid. Det blir nok en uføre søknad på meg om en års tid. Det er ialefall planen til NAV,fastlege og meg. På forhånd takk for svar:)
3 blå Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Du mister ikke rehab.pengene selv om du er gravid, men gis ikke permisjonspenger av rehab.penger og attføringspenger. Du får engansstønaden og videre rehab.penger hvis du har krav på det.
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Om du klarer bør du då eg en jobb og jobbe i minst 6 mnd før du går i permisjon (3 uker før termin). Da vil du kunne få foreldrepenger basert på lønnen du hadde. Rehabiliteringspenger vil du få så lenge du går gravid så lenge du går til noen behandling da. Men rehabiliteringspenger gir ikke rett til foreldrepenger, så da får du klare deg på engangsstønad (som er noe rundt 35 000 kr). Kjipt, men sånn er reglene...
mamma 06&09 Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har fått rehabiliteringspenger mens jeg har vært gravid, og fortsetter å få det etter barnet er født også. Så lenge du fortsetter behandling så får du rehab.penger
J-86 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2009 Takk for svar:) Jeg er så syk at jeg har ikke muligheten til å jobbe en time engang.. Så det er ikke en mulighet uansett. Har ikke greid å jobbe på 2 år. Greier heller ikke å gå på kurs eller lignende. Har nok med å klare dagene hjemme. Hvis jeg er gravid, og får fortsette å få rehabliteringspengene og engangstønaden er jeg fornøyd:) Da skal det gå bra! Min samboer har heldigvis god inntekt,så sammen har vi det fint økonomisk. Er 8 dager for sein, så det blir spennende å se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå