Gå til innhold

Lurer på noe ang eggløsningen og litt til.... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide å få nr 2 nå :) Så da lurer jeg på litt ang eggløsning,håper noen kan hjelpe meg? :) Når det er snakk om at den kommer dag 12,14 osv,er det da 1 dag i siste mens det regnes ut i fra? Kjøpt meg eggløsnings tester,men er ikke sikker på når jeg skal begynne å teste.. Så lurer jeg på en annen ting,folat.. Dere som prøver,har dere begynt på det? Jeg vet jo ikke om jeg blir gravid nå,skal jeg begynne uansett? Var ikke planlagt med den første,derfor jeg lurer på det nå :) Håper noen kan hjelpe meg.. Noen fler som har en på 5 og skal ha nr 2 her da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folat bør man ta 1 mnd før man blir gravid, så folat bør du bare begynne med nå ;-)

Det er rett som du skriver at man skal regne fra siste mens 1. dag. Eggløsning(EL) kan variere litt fra syklus til syklus. Om du pleier å ha en syklus på 28 dager pleier EL komme sånn ca dag 12-14.

Har du kortere syklus - eller lengre?

Har du kortere syklus på f.eks 24 dager, er trolig EL rundt dag 10. Har du lengre syklus f.eks 34 dager, kan du regne med EL rundt dag 20.

Du kan regne at fra EL til mens går det ca 14 dg.

Man må prøve seg litt fram, og siden det er første gangen du skal til med EL-tester bør du belage deg på å bruken noen stykk ;-)

Du kan også få oversikt over EL ved å måle kroppstemperatur. Se http://www.pernille.info/

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar :) Tvi tvi i slutten av denne mnd :)

Skrevet

Tvi tvi ja, til deg og til meg ;-)

jeg forventer EL 2-3 aug. ;-D krysser fingre for oss begge!!

;-)

Skrevet

Masse lykke til,er så spennende :) Har du noen fra før eller?

Skrevet

Tusen takk :-)

Har to gutter 03 og 06 ;-) Håper bittelitt på en liten frøken denne gang, men om det blir en gutt til gjør ikke det noe, helt fantastisk med gutter ,-)

Du har jente 04?

Skrevet

Så fin aldersforskjell på de da :) Jeg har en jente 04,så jeg håper litt på gutt denne gangen :) Blir selvfølgelig heller ikke skuffet om det blir en ny jente :)

Skrevet

Hvis du har en syklus på 28 dager så skal du begynne å teste fra dag 11, hvis 29: dag 12 30: dag 13 osv...

Jeg prøver også på nr 2 og har en sønn som blir 5 i oktober. det er mitt 2pp

Skrevet

Okei,takk for svar :) På tide med nr 2 når de er blitt så store ;) Lykke til til deg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...