Gå til innhold

Noen som har operert pga carpal tunnel syndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn neste Torsdag og ta høyre hånda.. gruer meg, men gleder meg til forbedringer.. med dette har jeg endel spørsmål, så hvis det er noen som har gjort dette før og kan svare på noen spørsmål, blir jeg kjempe glad!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som opererte for dette, hun ble heeelt fin etterpå, og sov ikke på natten pga store smerter og nummenhet. Inn og ut samme dag(dagkirurgi) og ingen problemer siden.

Jeg har jo ikke gjort det selv, så kan sikkert ikke svare på så mye. Lykke til i alle fall!

Skrevet

Ja, han sa der var fort gjort..

Kan jo skrive ned noen av spørsmålene min i håp om noen kan svare:

Lenge har man vondt og evnt noe smertelindring som jeg kan ta? (som gravid), får man da med dette hjem fra sykehuset?

Klarer jeg ta vare på min 3årig datter de første dagene, eller burde samboer sykemelde seg? evnt hvor lenge?

Skrevet

Dytter litt på denne jeg.. :)

Skrevet

Hei

Jeg har operert venstre hånd. Selve operasjonen var over på vel 15 minutter tror jeg. Var vel på sykehuset to timer fra jeg kom til jeg gikk ut døra igjen. Det var litt begrenset hva jeg kunne gjøre de første dagene etterpå, dette p.g.a en stor trykkbandasje som måtte ligge på tre dager etter operasjonen, og at det var litt ubehagelig å bruke hånden en stund. Det rev liksom litt i stingene før såret hadde begynt å gro skikkelig. Det var særlig vanskelig å knappe igjen buksen og gjøre ting som du må ha begge hendene for å få gjort. Jeg hadde ikke noe særlig smerter, men fikk med smertestillende til det første døgnet fra sykehuset, vil tro at sykehuset vil ta hensyn til graviditeten når de gir deg smertestillende. Kan sikkert vere greit for deg å ha noen som kan hjelpe deg med barnet de første dagene, da du sikkert bør unngå å løfte for mye da. Kjenner en der mannen måtte sykmelde seg for å ta seg av den lille, da hun ikke greide det selv. Ikke lett å skifte bleier med bare en hånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...