~ spiren ~ Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har de siste dagene fått veldig masse vann i kroppen, da spesielt i bena (!), og litt i fingrene.. Noen gode råd eller tips til å "fjerne" det? Hva skal man/ er lurt å gjøre? Er 37+0 i dag.
rachelmor Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 bevege deg lett.. aktivitet. sitte med bena høgt. snurr litt på anklene med bena litt opp, da begynner muskelvenepumpa og jobbe og væska og trekke seg tilbake
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Jeg ville først og fremst ringt legen / jordmor og bedt om å få sjekket urin og blodtrykk. Plutselig vann i kroppen KAN være et tegn på begynnende svangerskapsforgiftning. Ellers kan du ligge med beina høyt mens du vifter med tærne, har du badekar kan det hjelpe å ligge i vann.
Bringebærmamma 160611 Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Akupuntur!! Kan ikke få anbefalt det mye nok. Og så vidt jeg vet, det eneste som hjelper. (har prøvd kjerringråd som annanas, kamillete o.l) Det reddet hverfall meg fra å ese ut som en ballong i 2. svangerskap. I 1. svangerskap led jeg meg igjennom sommervarmen det var ikke noe moro. Du bør uansett ta en sjekk hos jordmor (blodtrykk og urinprøve) for å utelukke svangerskapsforgiftning. lykke til ,-D
Vimsetrollet Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Drikk masse vann og hold deg unna salt (som binder vannet til kroppen). Men sikkert lurt å ta en sjekk hos lege ja.
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Du får neppe fjernet det før fødselen er over, men du kan prøve å forhindre så mye mer ved å drikke mye vann (sitronvann skal visst være bra) og unngå salt. Sett deg med bena høyt, så samler det seg ikke der så mye. Har kjempemye vann i kroppen selv (2-3 i ødem) og det er plagsomt, men lite å gjøre med. Begynte i uke 23-24 hos meg denne gangen, da måtte jg parkere skoene og ta av ringen, nå begynner det å bli vondt å gå på føttene og jeg klarer ikke helt å knytte ene neven lenger. Som de andre sier kan du godt få sjekket BT og urin, men man kan ha mye vann i kroppen uten at det er svk.forgiftning også.
AdrenaLine Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Drikke vann med sitron i ble anbefalt her for en stund siden Men sjekk med legen og ja som det nevnes over her. Jeg sleit veldig med vann i kroppen da det var rundt 30 grader, men det gikk tilbake med en gang det ble kaldere i været. Vet ikke hvor varmt det er der du er...
~ spiren ~ Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2009 Her jeg er ligger temperaturen på ca 30 grader. Takk for svar Skal til legen på mandag, så da får jeg høre hva hun har å si Er egentlig ellers i ok form. Småkvalm og litt hodepine inni mellom. Får bare håpe alt er ok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå