Gå til innhold

Vann i kroppen.. hva gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene fått veldig masse vann i kroppen, da spesielt i bena (!), og litt i fingrene..

Noen gode råd eller tips til å "fjerne" det? Hva skal man/ er lurt å gjøre?

Er 37+0 i dag.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bevege deg lett.. aktivitet.

sitte med bena høgt.

snurr litt på anklene med bena litt opp, da begynner muskelvenepumpa og jobbe og væska og trekke seg tilbake :)

Skrevet

Jeg ville først og fremst ringt legen / jordmor og bedt om å få sjekket urin og blodtrykk. Plutselig vann i kroppen KAN være et tegn på begynnende svangerskapsforgiftning.

Ellers kan du ligge med beina høyt mens du vifter med tærne, har du badekar kan det hjelpe å ligge i vann.

Skrevet

Akupuntur!! Kan ikke få anbefalt det mye nok. Og så vidt jeg vet, det eneste som hjelper. (har prøvd kjerringråd som annanas, kamillete o.l)

Det reddet hverfall meg fra å ese ut som en ballong i 2. svangerskap. I 1. svangerskap led jeg meg igjennom sommervarmen det var ikke noe moro.

Du bør uansett ta en sjekk hos jordmor (blodtrykk og urinprøve) for å utelukke svangerskapsforgiftning.

lykke til ,-D

Skrevet

Drikk masse vann og hold deg unna salt (som binder vannet til kroppen). Men sikkert lurt å ta en sjekk hos lege ja.

Skrevet

Du får neppe fjernet det før fødselen er over, men du kan prøve å forhindre så mye mer ved å drikke mye vann (sitronvann skal visst være bra) og unngå salt. Sett deg med bena høyt, så samler det seg ikke der så mye.

Har kjempemye vann i kroppen selv (2-3 i ødem) og det er plagsomt, men lite å gjøre med. Begynte i uke 23-24 hos meg denne gangen, da måtte jg parkere skoene og ta av ringen, nå begynner det å bli vondt å gå på føttene og jeg klarer ikke helt å knytte ene neven lenger.

Som de andre sier kan du godt få sjekket BT og urin, men man kan ha mye vann i kroppen uten at det er svk.forgiftning også.

Skrevet

Drikke vann med sitron i ble anbefalt her for en stund siden :) Men sjekk med legen og ja som det nevnes over her. Jeg sleit veldig med vann i kroppen da det var rundt 30 grader, men det gikk tilbake med en gang det ble kaldere i været. Vet ikke hvor varmt det er der du er...

Skrevet

Her jeg er ligger temperaturen på ca 30 grader.

Takk for svar :) Skal til legen på mandag, så da får jeg høre hva hun har å si :) Er egentlig ellers i ok form. Småkvalm og litt hodepine inni mellom.

Får bare håpe alt er ok:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...