Gå til innhold

Går det an at babyer har sopp i hodebunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla her på litt over 2 mnd flasser enda i hodebunnen. Hun har også et "skjellag" framme oppå hodet som jeg pleier å smøre med jordnøttolje. Men synes rett og slett det lukter vondt oppå hodet hennes. Kan det være sopp?

Jeg bader henne hver 3 dag, bruker babyline shampo og skyller godt.

Lurer på om jeg må ta kontakt med hs, men slipper vel ikke til i dag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok skurv, som stort sett er helt uproblematisk. Gutten min hadde det til han var over 4 mnd. Jeg hadde ikke gjort noe med det før da. Jeg tok en fin kam og kammet lett over, og det meste løsnet da. Her funket det hvertfall, han har ikke fått det tilbake, er nå over 2 mnd siden.

Du får også en gele på apoteket som du kan smøre på før hårvask, men ville forsøkt å kamme først.

Skrevet

Knerten min hadde veldig mye skurv (og har fremdeles endel, er ni mnd nå). Fastlegen sa at sopp var en medvirkende årsak til dette. Han prøvde å finne soppmiddel man kunne bruke i hodebunnen, men fant ikke noe til baby, så det rant ut i sanden. Jeg plukket rett og slett av skurvet, jeg... Noe av det kom tilbake, men ikke fullt så mye som det var før. Dessuten forsvant alt håret hans av sammen med skurven - håret satt fast kun i skurven, ikke i hodebunnen! :S

Skrevet

skurv er en slags sopp, men veldig normalt for babyer.

få tak i salicylsyre(?) på apoteket, og smør i hodebunnen en times ti før badet, å kam bort skurven med en fintagget kam.

gjorde dette 2 ganger over 3 dager, da var det borte her. har aldri kommet tilbake heller. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...