Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle damer

Hadde tenkt meg til storken igjen denne uka, men jammen meg kom ikke omgangssyken samtidig med eggløsningen :-( :-(

Så nå har jeg tenkt meg å ta en kontrast undersøkelse av egglederne denne måneden istedet. Må bruke tiden så godt man kan :-)

Fikk tips fra stork at det kunne være en god ide for meg siden jeg har tidligere tatt ett haste keisersnitt og det har da kunne dannet seg arrvev. Så selv om jeg kun har 1 mislykket forsøk bak meg så vil jeg benytte denne måneden til en sånn undersøkelse.

Undrer derfor om noen her inne kan tipse meg om ett sted hvor jeg kan få gjort denne undersøkelsen. Vil ha privat da min fastlege ikke kan henvise meg mener han(litt vanskelig type)

Vil gjerne ha tips om ett sted på østlandet. Har undersøkt med Blakstad, men hun trenger henvisning. Har gynekolog på volvat hun kan henvise meg til mitt sykehus men jeg er da redd det kommer å dra ut på tiden.

Setter veldig stor pris på tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veit ikke om noe desverre.. men på riksen skulle jeg bare ringe inn når jeg fikk mensen, så fikk man time etter den en gang ca 1-2uker etter.. var ingen ventetid, men jeg fikk jo henvisning først da! burde jo ikke være så vanskelig han legen din da...

Skrevet

Nei har ringt rundt til mange idag og undersøkt, kan ikke finne noen private som kan gjøre det.

Ja han legen min er ikke lenge før han blir bytta ut....han mener han ikke har lov til å henvise meg til gynekolog eller noenting når det gjelder å bli gravid. Siden jeg skal benytte meg av donor og er single så kan ikke han gjøre noe mener han.

Men skal ta kontakt med gynekologen jeg har brukt-hun er privat men har mulighet å henvise meg vet jeg. Så for høre om det er en mulighet kanskje:-)

Høres jo toppen ut med riksen da. Kan jo håpe det gjelder andre steder også. Mht ventetiden tenker jeg på.

Takk for svar iallefall!

Skrevet

Hei,

jeg tviler sterkt på at han har lov til å nekte deg helseundersøkelser fordi du er singel og har barneønske. Hadde bytta lege. Jeg fikk foretatt dette på smestadgynekologene og jeg er lesbisk. Prøv feks Huseby. Mortensen på samme sted ville jeg styrt unna, var kjip, men Huseby går for å være bra. Trolle på Majostuaklinikken ville jeg og hørt med, herlig og donorvennlig type!

Lykke til :)

Skrevet

Hei,

Jeg tok HSG på Sarpsborg sykehus i juni. Hadde en henvisning fra gynekologen min. Ringte rundt på Østlandet, og det var lettest å få time i Sarpsborg. De gjør dette ganske ofte, fortalte de meg, og det var veldig trivelige folk som jobbet der og foretok undersøkelsen.

Lykke til!

Skrevet

Takker for svar.

Nei tviler egentlig på at han kan nekte meg en henvisning. Men har hatt litt "problemer" med han tidligere. Så kommer nok til å bytte fast lege ja!!!

Er uansett ikke fortrolig med han i ett eventuelt svangerskap.

Men Trolle skal jeg forsøke å få en time hos tror jeg, har hørt mye bra om han.

Takk for info Sofia 40. Skal prøve å få meg en henvisning da. Sarpsborg er ikke langt unna meg heller, så det er jo bra. :-)

Takk for gode svar alle sammen. Håper å slippe mange undersøkelser og forsøk. Har jo ikke noe å klage over egentlig, har jo bare 1 mislykket forsøk på denne måten bak meg.

Uansett undersøkelse eller ei, i august blir det ny tur til køben på meg.

Skrevet

Hei, jeg tok undersøkelsen i Sarpsborg for noen år siden og da måtte de faktisk ha henvisning fra spesialist altså gynekolog, det hold ikke med fastlegen. så selv om fastlegen din er sær.... så tror jeg ikke det har noe betydning i dette tilfelle.

Skrevet

Ja tror ikke det heller liesje. Tingen med min fastlege er at han ikke vil henvise meg til noen gynekolog engang. Så alt blir privat.

Men skal få meg en henvisning fra gynekolog nå med det første.

Skrevet

Holdt med henvisning fra fastlegen da jeg tok hsg-røntgen på Hønefoss. De på Riksen sa heller ikke noe på at det var fra fastlegen (men siden de hadde lenger ventetid ble det Hønefoss).

Hadde forresten vurdert å diskutere denne fastlegens praksis med pasientombudet der du bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...