katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hei jenter. Har det helt jævlig. Etter litt småblødning i forgårs, fikk jeg komme til ny ul igår. Fikk sjokk, der lå en helt perfekt liten baby helt urørlig. fant ingen ting galt, alt så fint ut. Hadde dødd i uke 11. Fikk komme inn på sykehuset med en gang til en operasjon. Fikk beroligende så levde i min egen verden helt til sent igår kveld. Da brøt jeg sammen. Har grått siden igår kveld. skjønner nå alle dere som har gjennomgått dette hvor vondt det er. Operasjonen var vellykket, mente jeg ville blø mye et par dager,men det har nesten stoppet opp, bare småblødning, er dette normalt? Det fosset ut etter operasjonen da. Må ha en normal mens før vi kan prøve igjen. Ser at flere av dere er her enda. Håper vi igjen kan prøve sammen. Klem fra sørgende meg.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Fy f*** så trist *stooor klem* Tror nok det e like normalt å bare blø litt som å blø mere etter noe sånn... Det e vel helst store blødninger og smerter en ska bekymre seg for. At du blør mindre e jo kroppen din som e flink å fikse segsjøl. Vær snill med degsjøl framover...kan ikkje begripe ka du må gå igjennom nå. Men ta deg den tia du trenger. Og det e mange her inne som har gjennomgått det samme som deg, så bruk sida for det den e god for. *trøsteklem*
Svarteper-prøver og prøver... Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har fulgt historien din, og håpet i det lengste at dette ville gå bra... Trist å høre at det endte i en MA. Håper du snart får spire i magen din igjen! Klem fra
Zeke Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 skjønner hvordan du har det, dette skjedde med meg i feb. vil bare si at jeg er kjempe lei meg på dine veier, unner ingen å gå gjennom noe slikt. jeg veit dette ikke er noen trøst men jeg velger å tru at det er nok en mening med at dere skal ha en annen baby. jeg var heilt knust 1 gang jeg mista (uke14) men 1 år etter så fødte jeg en flott gutt som jeg ikke kunne tenkt å leve uten i dag,han er mammas store skuespiller håp he he. veit det ikke hjelper nå men , ønske deg all gode tanker å klemmer videre, håper jeg me snakkes snart her inne igjen. klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2009 Tusen takk for trøstende ord. Har heldigvis 2 tenåringsbarn fra før,og to tenårings stebarn. Dette var en attpåklatt og vårt første kjærlighetsbarn. Han er 12 år eldre enn meg. Blir godt tatt vare på her hjemme, heldigvis. Jeg er heldigvis en åpen person, men uansett føler jeg ikke for å gå ut av huset av frykt for å treffe på kjentsfolk. Bor på et tettsted og så og si alle vet og har tydelig sett at jeg var gravid. Fikk mage veeldig tidlig. og nå var den gabske stor. Er slank fra før,derfor fort tydelig. Men håper det vil sitte en ny liten spire der om noen mnd. Har i grunn vært redd for ma siden dag en, så får håpe følelsen er bedre neste gang og med god oppfølging fra min private gyn. Takk for fin velkomst. Klem
mamma2010♂ Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Nei så trist å høre! Var igjennom det samme for 1mnd siden.. jeg skulle vært 11+3 da jeg fikk småblødning, og UL viste et foster som ikke hadde utviklet seg siden uke 8. Det er så urettferdig! Jeg fikk tabletter for å få det ut, og det er de verste smertene jeg noen gang har hatt..Helt forferdelig!! Jeg levde i min egen boble en uke etterpå, og bare gråt! Siden du har hatt operasjon, og blør lite nå så betyr det som regel at operasjonen har vært vellykket, at de har fått ut alt! Jeg venter på mensen.. kjedelig Vil bare ønske deg god bedring! Og krysse fingrene for at vi blir fort gravid igjen, og at den sitter i 9mnd! Klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Uff - så utrolig leit =( Jeg vet akkurat hvordan du har det nå. Jeg mistet selv tvillinger i MA uke 12 (07 mars -09), ble gravid igjen etter første mens og mistet denne også i MA i uke 10 (30 mai -09). Nå har jeg endelig fått tilbake mensen 7 uker etter siste MA. Har begynt på Pergotime nå pga at jeg har forsøkt å bli gravid i over 1 år nå + at jeg nå har hatt to mislykkede svangerskap bak meg. Det er ment som en liten "dytt" for å få orden i syklus, EL, kvaliteten på eggene mine etc... Ord er så fattige i en sånn situasjon, men jeg ville nå bare si at jeg kodolerer såååå mye, ta deg tid til å sørge, det er kjempeviktig!!! Og så vil jeg bare til slutt si at det behøver ikke å være negativt at du bor på ett lite tettsted og alle visste du var gravid - sånn var det med meg også første gang da jeg ventet tvillinger og mistet i uke 12. Alle visste det da og alle visste at jeg mistet, så fikk snakket mye om det og det har hjulpet meg mye til å komme videre. Du vil aldri komme over det, men lære deg å leve med det!!! God bedring =) Stoooooor varm trøsteklem fra
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2009 Tusen takk, kondolerer til dere andre og som har mistet,Det er helt forferdelig. Ja nå er d bare å småblø en stund, og så vente på mensen. Hvor lang tid gikk d før dere fikk mensen? og hvor lang tid mente deres leger at dere burde vente? min sa ca en mens.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Første gang jeg mistet i MA i uke 12 fikk jeg utskraping og jeg blødde kraftig i ca 1 uke, deretter bare bittelitt uken etter der igjen, så jeg blødde totalt 14 dager og fikk tilbake mensen nøyaktig 4 uker etter utskraping. Ble gravid igjen med en gang etterpå... Andre gangen jeg mistet var det så kort tid siden jeg hadde hatt utskraping så da fikk jeg tabletter som satte igang rier og sammentrekninger slik at det kom ut på naturlig måte. Forferdelig å "føde en klump på størrelse med håndflaten min", uff, uff, uff =( Fikk mensen nøyaktig 7 uker etter at jeg aborterte, denne mensen har jeg ennå, er på dag 7 i syklusen min nå, men denne gangen har jeg begynt på pergotime, så håper jeg blir gravid igjen fort og at spiren sitter denne gangen =) Det er rett og slett for å bedre syklus, EL og eggkvaliteten... Det er visst veldig individuelt hvor mye en blør. Det er ett veldig fint forum her inne som heter ufrivillig abort - der er det mange som sliter med det samme og det kan være godt å få luftet alle tanker og følelser man har. Forumet hjalp meg veldig med å komme gjennom mine to vanskelige MA. Lykke, lykke til videre - og god trøsteklem fra Klem fra
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2009 Huff så leit, ja det er jo mye værre enn med meg. Stakkars deg. Lykke til til deg også. Stor trøsteklem
mamma2010♂ Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Jeg venter enda på mensen..men gyn sa at den som regel kom etter 4-6 uker. Da jeg fikk konstantert MA sa gyn at vi burde vente 1mens før vi ble gravide igjen. Da jeg var på UL for å sjekke at alt var ute, sa legen at jeg kunne bli gravid før jeg fikk tilbake mensen, fordi alt så fint ut! Har hørt så mye forskjellig, og tror ikke legene heller er helt enige om hva som er best eller riktig. Hadde egentlig bestemt meg for å vente 1 mens, men har samtidig veldig lyst å bli gravid igjen. Legen sa også at dersom kroppen ikke er klar for å bli gravid, så blir en ikke gravid. Så jeg holder meg til det. Ifølge den siste legen jeg var i kontakt med på sykehuset, skulle det ikke være større sjanse for en ny abort dersom jeg ble gravid før mensen kom tilbake. Men det er viktig å ikke ha sex før du er ferdig å blø pga infeksjonsfaren. Men det er vel kanskje ikke det som frister mest heller med en gang. Det var en del som visste om min graviditet også, men jeg synes egentlig bare det var greit. Da har du noen å snakke med om det som har hendt og noen som støtter deg. Ta deg god tid til å bearbeide sorgen. Er utrolig kjipt å oppleve noe sånt når en har kommet til 2.trimester!!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2009 Tusen takk for flott svar klarforbaby. fikk ikke noe beskjed om etterkontroll da det var en meget vellykket operasjon. Blør ingenting idag, kun etter operasjon iigår. Men på eget initiativ bestillte jeg en time 21 aug til min private gyn for sikkerhets skyld. Så er alt bra da, vil jeg bare prøve igjen. min gyn sa d var ok før mensen kom tilbake,mens på sykehus 1-2 mens. men jeg stoler på min gyn som er en av de beste med laaaang erfaring i fødselshjelp. Klem og lykke til. tenker på deg
mamma2010♂ Skrevet 24. juli 2009 #13 Skrevet 24. juli 2009 Du trenger nok ikke etterkontroll pga du hadde utskrapning. Jeg fikk som sagt tabletter, og da er det større sjanse for at det er rester igjen..noe det heldigvis ikke var! Legen sa da at det ikke var noe i veien for å prøve igjen med en gang, så lenge vi var klar psykisk.. Jeg vet ikke helt hva jeg er! Har veldig lyst å bli gravid nå men er samtidig veldig redd for å oppleve det samme en gang til Hun sa også at jeg kunne ha EL før mensen kom, så jeg håper syklusen snart kommer skikkelig igang igjen! Det eneste som er litt vanskelig hvis en blir gravid før mensen er å finne termin, men den finner de på UL uansett! Vi får stole på dem som sier at en kan prøve med en gang Satser på at det klaffer fort igjen, og at den sitter i 9 mnd neste gang!!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 24. juli 2009 #14 Skrevet 24. juli 2009 Føler med deg! Jeg var 9+3 ved utskrapning. Fikk beskjed om at det ikke var noe i veien for å prøve igjen med en gang, men skulle vente til blødningen hadde opphørt først. (hadde bare brunlig utflod en uke, ingen blødning). Ellers gikk det litt over 7 uker til første mens. Neste runde var litt over 5 uker. Siden har det vært normale sykluser. Jeg venter og venter fortsatt.. krysser fingrene for slutten av neste uke.. :-) Håper det går bra med deg tross alt. Lykke til videre :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 25. juli 2009 I like måte. Håper vi alle sammen får et barn snart alle sammen. Det fortjener vi. Har drukket meg dritings ikveld for å døyve smerten,men hjelper ikke en dritt. Like tungt uansett jenter. stor klem fra meg som har drulket alt for meget.......
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 25. juli 2009 #16 Skrevet 25. juli 2009 Oversender mange mange trøste klemmer......og er også en av de som vet hvordan du har det:/ Måtte ha en dødfødsel i februar da vi ikke kunne finne iv på UL i uke 19. Viste seg at jeg hadde mange infarkt forandringer i morkaken, den lille gutte døde av mangel på blod og oksygen. Hadde en TR etter dette og ble gravid igjen......men etterhvert som uken gikk fant vi ikk hjerteaktivitet på UL, så det ble en ut skraping i uke 9 i slutten av mai:/ Håper derfor det beste for oss alle her inne, at vi sitter med en spire i maven snart og at det går bra!!!!!!!! Stoooooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 25. juli 2009 Å fy søren. stakkars deg tirilgirl. Dette gjør meg virkelig vondt. Føler med deg. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå