Gå til innhold

Dere som er sammen med skilte menn.. (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags forhold har dere til ekskona?

Jeg er samboer med en skilt mann og jeg har flyttet inn til ham i det huset han i sin tid delte med eksen. Jeg var i utgangspunktet svært skeptisk til dette, fordi jeg ikke ville flytte inn i et nabolag hvor alle kjente eksen hans. Jeg vil ha egne venner og naboer! Han beroliget meg og sa at i løpet av de to årene de hadde bodd der, så hadde eksen vært svært lite sosial (den biten var den han som stod for). Dette stemmer også overens med hva svigerfar sier om at hun ikke eier sosial IQ og ingen av dem kunne skjønne hvorfor hun skulle henge i det nabolaget etter at hun flyttet (inkludert en del av naboene). Jeg slo meg til ro med dette og godtok å bo der.

Nå er hun supersosial..... Har gått i bresjen for en klubb med nabofruene (jeg er selvsagt ikke inkludert) og plutselig bor hun 200 m unna meg. Alle er superoverrasket men godtar dette.

Jeg får helt angst av dette. Hun har ikke vist ønske eller vilje til å hilse på meg, så nå går det en ekskone her som jeg ikke har et forhold til og som gjør det supervanskelig for meg å bli kjent med mine nye naboer. Jeg har flyttet til et nytt sted og så langt mistrives jeg. Jeg har grått tonnevis av tårer pga dette.

I tillegg så maser naboene om at jeg må hilse på henne og at vi kommer til å bli invitert på felles arrangementer her. Da får jeg ihvertfall angst... Jeg sitter heller hjemme enn å gå på middagsselskap sammen med eksekona til samboeren min. Dette har jeg også sagt til dem.

Dette er absolutt ikke hva jeg ble forespeilet eller hva jeg hadde ønsket. Og det er i ferd med å ødelegge forholdet mellom meg og mannen i tillegg. Alt handler liksom om denne eksen. Og jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at hun gjør dette med vilje for å gjøre ting vanskelig for eksen sin (dette er teorien til svigers).

Herregud jenter.... Hva gjør man i en sånn situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om hun har mistrivdes i samlivet og har blomstret opp etter skilsmissen.

Er da ingen grunn til at du skal la deg påvirke av hva hun gjør. Lev livet ditt som om hun er en tilfeldig ukjent person. Delta på aktiviteter som du ville gjort ellers og hils på henne som enhver annen nabo.

Skrevet

jeg må si jeg skjønner deg veldig godt... Jeg er ikke sammen med en skilt mann nå, men har vært det tidligere.. For å være helt ærlig syntes jeg det ble for vanskelig med eksen og deres barn.. Det var vel hovedgrunnen til at forholdet røyk... Nå er jeg jo glad for det siden jeg har møtt en annen mann og ser nå at det var mye annet i forholdet med eksen som var dårlig... Men, til poenget.. Hvis du føler at dette er mannen du vil dele livet ditt med, så er det naturligvis verdt å kjempe for..

Har han og ekskona barn sammen? som bor i dette nabolaget? I så fall er det kanskje ikke så mye annet du kan gjøre enn å lære deg å leve med ekskona og hennes merkelige krumspring blant nabokonene:.) MEN, hvis de ikke har barn, mener jeg du må kunne kreve at du og samboeren din flytter et annet sted!.. rett og slett!

Skrevet

Har hun flyttet til nabolaget deres etter at du flyttet dit?

uff, jeg hadde blitt så sliten. Er veldig privat av meg, og orker ingen invadering av ekser i mitt liv. Hverken mine eller hans.

Jeg hadde nok krevd å flytte om dette hadde blitt et problem og gått utover trivselen min.

Vær klar på dine egne grenser og hva du tolerer, ikke la noen overstyre dem, da får du det ikke bra. Det gjelder for alt her i livet.

Lykke til !

Skrevet

Tror også at hun har blomstret opp etter skilsmissen, og har innsett hvilken muligheter til sosialt nettverk hun egentlig har hatt.

Synes oppførselen din er utrolig umoden.. sitte og komme på dritt om henne med svigerfar, og komme med skikkelig teite teorier om hvorfor hun virkelig er så frekk å ha venner i sitt gamle nabolag? nei den er drøy. Synes ikke du høres ut som et hyggelig menneske. Fungerer ikke slik at selv om man ikke bor i samme gate så kan man ikke være venner. Hvor pinlig å ikke komme til arrangementer hvor ekskona kanskje er tilstede. Hvor gammel er du?

Hva er virkelig problemet ditt med henne? Å hate henne fordi hun er ekskona til mannen din er direkte tåpelig.

Skrevet

Hei og hå.

Bare så det er sagt. Har aldri sagt et stygt ord om henne til noen. Det var min svigerfar (og svigermor) som fortalte meg hvor glad de var for at sønnen hadde byttet ut eksen med meg. Jeg passer meg for å slenge dritt om noen som helst, og ihvertfall ikke om henne (da det absolutt kan komme tilbake til meg big time). Prøver bare å forstå hvorfor det er blitt sånn.

Og ja, hun har flyttet hit etter at jeg flyttet hit. Det er en satans stor skolekrets, så det er virkelig ikke nødvendig å bo oppå hverandre på en slik måte.

PS! I gata vår er alle omgangsvenner.

Skrevet

Bodde ikke hun der først, siden du flyttet inn i hennes gamle hus?

Skrevet

Synes fortsatt du er utrolig umoden. Hun bar bodd der i sikkert flere år, det var hennes naboer og venner før du kom inn i bilde.

Barnslig å tro at selv om du har tatt hennes plass i hjemmet, at hun bare skal forsvinne fra nabolaget osv. Det har vært hennes hjem, forståelig siden hun er kjent der at hun fortsatt vil bo der.

Urimelig å mene at hun skal kutte ut kontakten med gamle venner siden du er der, og nekte å være med på ting fordi hun er der? Hallo, det oser barneskolen lang vei... Vil heller hatt ei dama i familien som er mer innesluttet og opptatt av hjemmet, enn en drittonge og en dramaqueen.

Skrevet

Har aldri møtt noen av eksene til mannen min.

Du har et problem, HI. Ikke med eksen, men med deg selv. Du må faktisk bare godta at eksen er der, og at hun var der før deg. Hun er heller ingen trussel. Hun er der bare, og er et menneske, som ikke har noe med deg å gjøre, annet enn at hun var sammen med mannen din før.

Så lenge du ikke var årsaken til bruddet mellom deg, synes jeg du skal heve hodet, og komme deg UT.

Hun har da heller ikke gjort noe galt!

Hvorfor skal du skule på henne?

Hun er bare en gammel nabo, du er en ny.

Gå og finn deg venner. Sjansen for at hun var absolutt alles venn er lik null.

Skrevet

Først av alt; hva er greia med å slenge så mye dritt? Noen med skikkelig pms her? Skamme seg..

Selv har jeg et supert forhold til min sambo's eks. Vi bor også i huset de kjøpte sammen. Vi er barnevakter for hverandres barn, låner smør og sukker av hverandre osv. Og vi bor ca 50 m unna hverandre. Naboene har vi sammen!!

Jeg ønsker HI lykke til!

Skrevet

Dere bør flytte. Det er viktig for både deg, og forholdet deres at du trives der dere bor. Du ble forespeilet en annen virkelighet, enn den som er der, og dere bør etter min meing flytte.

Ikke ta opp noe kamp, ikke gå inn på vennskap med disse folkene som du ikke vil ha noe med å gjøre. Dere kan sikkert få det bedre et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...