Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lager dere noe til babyen i magen? Jeg hekler et hjerte-teppe som skal i vogga, og har en mor som strikker i vei. Er det andre som lager noe fint eller? Greit å få noen tips og ideer om hva man kan lage. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke begynt med noe enda. Starter i sommerferien min med å strikke litt div. ullbukser etc. Det er kjekt å ha utover vinteren (får desember-barn), samt at jeg skal strikke ullsokker, typiske bestemorsokker, de er varme og gode :)

Ellers tenkte jeg å strikke ett babyteppe :)

Skrevet

Blir de vanlige tingene. Strikke søtt jentetøy og satse på at det blir jente som de sa på ul. I tillegg skal jeg strikke et nydelig ullteppe, med hette. Det tror jeg blir fint å ha i vinter(desemberbarn).

Var ute å kjøpte garn i dag, gleder meg til å sette i gang!

Skrevet

Har strikka sokker, og et par baby-tepper, både til egen baby, og til venninna mi sin.

Men du, gullfisk, hjerteteppe??? Fortell? Høres nydelig ut... Hvor fant du oppskrift.

Skrevet

Jeg strikker endel. Oppskriftene i nøstebarn-boken er utrolig fine (selv om str. er litt store, eller strikker jeg løst:P) Har også andre strikkebøker med fine oppskrifter. Bitteliten trenger masse varmt tøy, når det er et julebolle-barn:) Ellers har jeg en kul bok med mønstre til bukser og jakker og sånn i 70-talls-stil Utrolig kul! Men det er til den blir litt større da. Kommer til å lage endel tøy selv (sålenge ungen vil gå med det...) Vil ikke ha en typisk rosa/blå H&M-baby;) Litt sær skal man være.

Og så lager jeg babyboken selv:) Tror den kan bli fin når den blir ferdig. Masse ting å finne på jeg iallefall!

Skrevet

Jeg strikker et teppe men det tar litt tid for det er bare å strikke frem og tilbake så jeg blir fort lei. :P

Innimellom strikker jeg noen delfiner som jeg skal lage uro av også har jeg tenkt å begynne på noen sokker etterhvert. =)

Skrevet

hørtes veldig nydelig ut alt sammen.selv har jeg leget et uro,hehe. et som skal henge over babysengen.det er lyse grønt,men små bamser hengene i forskjellige pastefarger.

Skrevet

Jeg har strikket en heldress i ku mønster med votter, sokker og djevel lue til, driver nå med et teppe og har så smått planer om selebukse med jakke til (må bare finne et mønster jeg liker og kan klare ;o))

Ellers så har jeg malt to bilder =)

Skrevet

Får og desember-barn, så greit med strikka klær ;o))

Skrevet

Har ikke startet enda, men jeg regner med at jeg gjør det i løpet av august/september. Da skal det ihvertfall bli et par strikkede/heklede ulltepper. Det blir sikkert litt ullklær også. Har en del fra før, men det er koselig å ha noe nytt. Og ullsokker, kjekt å ha flere par.

Til meg selv har jeg tenkt å lage flere sett med ammeinnlegg i ull.

(Hvis dette er ei jente blir det nok storproduksjon, for her er det bare blått fra før.)

Skrevet

Er det noen som har oppskrifter som kan sendes pr. epost eller linker til nettsider med oppskrifter på noe av det dere lager? Har ikke kommet igang enda, har jo god tid føler jeg. Men kunne tenkt meg å strikke eller sy litt selv. Er ikke noe racer med heklekroken, så slikt overlater jeg til den kommende bestemor.

Skrevet

Sjekk på biblioteket. Jeg har lånt "Myk start" av May B. Langhelle og "Strikk til Nøstebarn" av Kathrine Gregersen.

Skrevet

Høres ut som det blir mye fint! Jeg får også desember-baby, så det blir godt å ha noen varme ullklær. Nå har jeg tenkt å begynne på tovede sokker og votter som jeg fant oppskrift til på garnstudio.no.

Hjerteteppet er en oppskrift jeg fant i en heklebok jeg har. Det er tynt, så jeg har bare tenkt å legge det som pynt på dynetrekket i vogga, og bruke det til å gi babyen skygge fra sol og sånn om sommeren. Hvis noen vil ha oppskrift så kan jeg sende. :)

Skrevet

Sajam: Hørtes så tøft ut med ku-mønster! Hvor har du fått tak i den oppskriften? Bor på gård med kuer, så det hadde passet fint til en kommende odelsgutt/jente... :)

Skrevet

Hehe, kumønster er tøft det ja =) Det er Dalegarn strikkoppskrift hefte 135 =) Har lånt det av svigermoren min, fåes kjøpt i div strikkebutikker som selger Dalegarn vistnok =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...