Molait Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Gutten min er full av vannkopper. Til vanlig må han smøres helst morgen og kveld. 2-3 dager uten smøring og huden blir torr, hvitflassete og så småsår og så sprekker huden opp. Kan ikke smøre han nå, for flere av koppene har sprukket og det svirt jo om jeg tar på krem. Noen som har noen tips til meg? Bruker vanligvis canoderm. Bytter på litt, men denne har god effekt. (sånn utenom kortisonperiodene)
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Apotk1 fikk jeg en vareprøve på kildevann, flasken var rosa. Det var bare å helle over vannkoppene, selv de som var sprukket var det ingen smerte å få det vanne i eller på. Beklageligvis så er flasken tom, og jeg husker ikke navnet på kildevannet. Men jeg vet det var fra apotk1. Ellers så har A-derma en krem med navn Cytelium. Pumpespray, veldig fin på vannkopper den også :-) God bedring
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Hva med å få en flaske med zyrtec mikstur til han? Lillebror (da ca 20 mnd) fikk prøve zyrtec i vår pga vi lurte på om han hadde pollenallergi, og den har veldig god effekt på utslettet. Hendene hans som vanligvis ser ut som kjøttsår, som han klør og klør på og blør og klorer, blir ganske fine etter noen få dagers bruk. Det stiller sikkert kløen litt, og han sover bedre om nettene når hendene og utslettet generelt er stygt og utbredt. Jeg gir han det ikke fast, men noen dager innimellom for å hente han inn fra de verst utbruddene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå