E, T & T og ei te Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 har ei 3 dager gammel jente, og når jeg skulle skifte bleie i sted, så var det masse hardt talg på den ene siden innenfor de ytre kjønnsleppene. Er dette noe som må fjernes, eller kan det bare være der?? det er jo hardt og ganske mye.tenker på infeksjon irritasjon hvis det blir liggende, men vil heller ikke røre borti der..? aner ikke hva man gjør med jenter jeg altså!
Mrs. Bouquet Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Det ska ve hest bli liggende. Bare vask lett over uten å røre innenfor kjønnsleppene, bortsett fra om det kommer avføring inni, da bør du fjerne det forsiktigt
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Mener å huske at de sa på sykehuset at jeg ikke skulle vaske innenfor kjønnsleppene....At det bare skulle være sånn
Ceci med snuppe Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Vi lot det ligge på en stund, men da det aldri forsvant så tok vi til slutt litt q-tips og pirket det vekk. Brukte noen dager på det (brukte klut etterhvert). Tror ikke vi begynte med det før det hadde gått et par uker. Godt mulig man ikke skal gjøre sånn, men når det ikke forsvant så vi ingen annen løsning
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Jeg håper du leser dette, for de rådene som gis i bøker om barn, av helsesøstre, barnepleiere og helsestasjon vedrørende vask av jenter er helt feil på dette punktet. Det er utrolig, men det går an. Det har vært flere diskusjoner på DIB om dette tidligere. Instinktet ditt sier at dette bør fjernes, men autoriteter sier nei, det skal du ikke. FØLG INSTINKTET DITT! Barnet kan faktisk få en urinveisinfeksjon etterhvert hvis dette blir liggende. Og urinveisinfeksjoner er vanskelig å diagnostisere hos spedbarn, og symptomene er atypiske. Blod i avføringen var det eneste jeg merket på mitt barn, og det tok tid før diagnose ble satt. Nå vasker jeg jentungene /babyjente som meg selv, men uten såpe. Det skal ikke samle seg talg/belegg eller annet der nede. Kos deg med jenta di. Og gratulerer med gode instinkter/magefølelse.
CMH Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Min hadde også sånn, men det går over Ikke vask det bort.. tørk isåfall helt forsiktig.. er nok ikke farlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå