Gurine Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Nå de siste dagene har jeg hatt det masse, og det er jo så ubehagelig. Kjennes som pulsen og hjertet skal komme opp i halsen omtrent. Kjenner det ikke når jeg er oppreist og slikt, men har kommet ofte mens jeg har sittet i dag, og også når jeg legger meg ned. Var våken i 2-3 timer i natt fordi vesla vekket meg, og da lå jeg og kjente på at jeg hadde slike dobbeltslag i over en time. Ringte derfor ned til legen i dag og fikk tatt et ekg, og der såg de også at jeg hadde dobbeltslag. Men fikk høre at dette kan være helt normalt og ufarlig. De skulle sjekke opp med blodprøver senere om det fortsetter å være slik. Men er det noe jeg kan gjøre selv når det står på da mon tro? Var ikke hos fastlegen min i dag da, han har jeg time til om en mnd, men kjett om jeg blir gående med dette så lenge..
<3 Legoland <3 Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har det ofte, er utrolig ubehagelig :-( Går du på medisiner for noe? Bivirkninger?? Jeg får mye hjerte"trøbbel" av Levaxin (stoffskifte medisin)
vildejenta Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har hatt det sånn i noen år. I perioder er det flere ganger om dagen, også kan det gå flere uker uten... Kjennes ut som om hjertet snubler.. Har vært hos lege, men sier det ikke er noe farlig, men plagsomt er det! Hos meg kommer det i alle situasjoner, om jeg slapper av, sitter å prater med noen, kjører bil, trener, eller når jeg sover for den saks skyld.. har våknet av det flere ganger...
Gurine Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2009 Går ikke på medisiner. Men legen jeg var hos sa at det kunne være aktuelt å sjekke saltene i kroppen hvis det fortsetter. Men har blitt for lite søvn i det siste da, og jeg er supersliten. Har i tillegg hatt magevondt og diare et par dager, og har nok drukket alt for lite. Så kanskje derfor jeg merker det spesielt ille nå?
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er også plaget med det. Har lest litt på nettet og konkludert med at jeg lider av "nervøst hjerte". jeg blir mer plaget etter drikking av kaffe.
2smågull Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har også slik ofte.men hos meg kommer det gjerne sammen med angstanfall. da tenker jeg på hvordan jeg puster. og trekker pusten dypt inn og ut til det gir seg..
lana<3 Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har det når jeg har lite jern eller Hb, når jeg har hatt våkenetter med babyene, ved oppkast syken, ved graviditet og lavt blodsukker....
Gurine Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2009 hmm.. Kanskje det er fordi det har blitt for lite søvn ei stund da tro, og knskje pga magesyken jeg har hatt nå.. Men det er jo helt umulig å sove nå i hvertfall. Med en gang jeg forsøker å legge meg ned så starter det opp igjen. Og det verste er at hvert eneste slag blir et slikt dobbeltslag. Får ikke ei pause i mellom der hjertet slår vanlige slag en gang.. Utrolig ekkelt å kjenne på, og det er jo umulig å sove slik. Så nå er jeg på vei til godstolen på stua, og håper på noen timer søvn der. Får sette på babycallingen siden jeg ikke skal sove på rommet til vesla..
lana<3 Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har vært innlagt på sykehuset mange ganger pga av dette og hver gang jeg er innlagt ber de meg ligge på siden for da jobber hjertet bedre. og det har hjulpet med paracet når det har vært vondt og bedøvd dobbeltslag følelsen noe:)
Gurine Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. juli 2009 Tror jeg skal forsøke paracet og ibux ja. Til og med i godstolen fortsatte det med dobbeltslagene. Men når jeg sitter oppreist og fremoverbøyd her ved PCn så merker jeg lite. Merkelig og ekkelt synes jeg. Må si jeg er litt engstelig selv om det ikke skal være farlig :/
lana<3 Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Ikke ta ibux når du ikke vet hvorfor du har dobbeltslag.....Hvis du har hjertesykdom så skal man holde seg unna ibux...derfor jeg kun anbefalte paracet:) På sykehuset fikk jeg 1 gram for å sove:)
Gurine Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. juli 2009 Oki Har vært mye plaget med muskel og leddsmerter tidligere, har derfor ikke så god effekt av smertestillende. Pleier å ta kanskje to ibux pluss et gram paracet sammen. Men da skal jeg forsøke med et gram paracet. Sovner vel etterhvert uansett, ubehag eller ei Takk for svar og gode råd
lana<3 Skrevet 23. juli 2009 #13 Skrevet 23. juli 2009 I know all about it.. Har Fibromyalgi selv. Brukte kun paracet når de undersøkte hvorfor jeg hadde disse dobbelslagene og du kan ta endel paracet uten at det blir farlig. Snakk med legen din om dosering på paracet og få en ny vurdering av hjertet ditt hvis det ikke gir seg, bedre med en undersøkelse for mye enn for lite. Den beste undersøkelsen er ultralyd og sånn et apparat man går med i et døgn... Og du...god bedring og god natt...
Gurine Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2009 Det roet seg litt i natt, nok til å få sovet litt. Men ble vel knapt et par timer søvn før vesla fant det for godt å våkne.. Ikke sovner hun med puppen om natta slik som hun gjorde før heller. Hun sover ikke voldsomt mye på dagen heller, så skjønner ikke hvorfor hun våkner sånn på natta og holder seg våken. Må vel være sterk snart og la henne skrike litt, og lære henne at natt er natt. Nå ligger hun og babler uti senga mi, og har gjort det lenge. Tror gubben får ta en "syk kjærring" dag i dag, og bli hjemme hos barna. Tror ikke jeg duger så veldig til å passe tre barn når jeg er sååå trøtt og sliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå