Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 er tilbake! Mye tidliger enn forrige gang. Da kom det ikke før i uke 32-34. Nå er jeg 24+5 og det er 3. dagen på rad at den kommer snikende sånn på kvelden. Andre som opplever det samme?? Har dere evt noen gode råd mot det? Prøvde å spise "Lovehearts" forrige gang,men da må jeg spise mange for at det skal ha noe effekt. Grr...
søte lille:) Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har også hatt det i 3 dager nå og det er skikkelig ekkelt..Trodde jeg hadde det fra 12 uke men det har vist bare vært sure oppstøt...,men nå vet jeg forskjell for det kjennes virkelig ut som det brenner i halsen(arg).Er 23 uker imrg..Har hørt at mandler funker og skal løpe å kjøpe imrg:)
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 Førstemann til butikken! Og takk for tipset!
Maramara Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Puss tennene med mye tannkrem på...fungerer for meg foreløpig iallefall
MammanTilEmma❤ Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 få i novaluzid mint tyggetabletter på apoteket, synes det funke kjæmpe bra:-) tar bare et par minutter så begynner den å funke..
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Jeg er bare 16+1, men har allerede tygd Gaviscon i over en uke... :-/ Den funker iallfall kjempebra for meg og kan virkelig anbefales! Var den jeg ble anbefalt på apoteket også (framfor Link). Den lager et "skumlag" på toppen av magesekken så syren ikke oppleves ubehagelig (fremfor andre tabletter som er syrenøytraliserende, disse kan visst gjøre vondt værre og påvirke kroppen til å produsere mer syre...) Gaviscon fåes også i flytende form. Har ikke prøvd denne enda, men tenkte å kjøpe den når nåværende brett går tomt... "God bedring"
Irene Adler Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Har spist Gaviscon i ukesvis, er 26+4. Tabletter på jobb og flytende før jeg legger meg. Noen ganger virker ikke Gaviscon og da må jeg ta Link. Synes flytende Gaviscon er mer effektivt enn tabletter. Hvis du har anledning, kjøp Gaviscon i Sverige. I Norge koster en pakke med 20 tbl ca 80-90? kr, mens i Sverige får du kjøpt pakker med 120 tabl til kr 128.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Jeg får heldigvis bare halsbrann av og til. Ikke hver dag. Den kommer hvis jeg er i aktivitet, spesiellt hvis jeg bøyer meg over lengre tid. Tygger noen tyggetabletter som hjelper:-) Lykke til med den plagsomme halsbrannen alle sammen:-)
Mummimamma 09+12 Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Jeg begynte med halsbrann i forrige uke, uke 24. Lurer på om det kom etter jeg spiste meksikansk gryterett..Den kvelden var det ille og jeg spiste lovehearts i 2 dager. Har hatt besøk av den av og til etterpå, men heldigvis ikke hele tiden! Det er ubehagelig!
Julelita Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har hatt halsbrann hver dag en måneds tid. Gaviscon spyr jeg av, så det funker ikke. Har forsøkt mandler og melk, men det fungerer bare en kortkort stund, etter 15-20 min er det tilbake igjen. Fløteis er det som fungerer best for meg. En liten skål ca 1/2 time før leggetid, også klarer jeg faktisk å ligge. Ikke akkurat det sunneste da, men det fungerer iallefall.
Kongeørna Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 En rå gulrot, eller en rå potet før sengetid! Fantastisk mye bedre virkning enn gaviscon og link - tilsammen. For meg, i hvertfall.
milla75fikk en gutt Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 Halsbrann er noe dritt. Spiste Gaviscon sist, men klarte til slutt nesten ikke å svelge de forferdelige tablettene, skal prøve den flytende hvis behovet melder seg etterhvert. Er i uke 21 og jeg kjenner det innimellom allerede. Prøver akupunktur, også mot bekkeplager, rastløse og hovne ben. Er ikke helt overbevist om det har noen virkning enda, kanskje litt tidlig å si. Men halsbrannen merkes mer når jeg spiser litt for store mengder, krydret og fet mat. Ellers har jeg også hørt at gulrøtter skal hjelpe.
prins 07, prins 10 Skrevet 26. juli 2009 #13 Skrevet 26. juli 2009 Noen som har sett det i det nye gravid? Som sier at nyere forskning viser at syrenøytraliserende midler øker risikoen for allergi og astma hos barnet? Jeg vet ikke om dette gjelder gaviscon og novolazid eller om det er mer rettet mot nexium ol, men styrer så godt det er unna denne gangen.
venter-på-bitteliten- Skrevet 26. juli 2009 #14 Skrevet 26. juli 2009 apoteket anbefalte link og gavison for meg- spesielt gavison var helt greit når man var gravid. man kan sjekke på felleskatalogen feks. ellers så syns jeg melk hjelper bra:)
prins 07, prins 10 Skrevet 26. juli 2009 #15 Skrevet 26. juli 2009 Jeg sjekka felleskatalogen jeg også, etter å ha lagt ut innlegget;) Skulle kansje gjort det først.
Lacey*har fått erta Skrevet 26. juli 2009 #17 Skrevet 26. juli 2009 Prøv å sats på naturlige ting som melk, gulrøtter, rå potet osv.. Og ligg unna all mat som er sterk. Skal du spise agurk, så skrell av skallet (det gir nemlig skikkelig halsbrann) Prøv å la være å ty til link og slike ting som lett kan gi deg en forstoppelse i tillegg.
pjokkemamma*07+10* Skrevet 26. juli 2009 #18 Skrevet 26. juli 2009 Har hatt halsbrann siden uke 7 og er nå i uke 14. Sist graviditet hadde jeg det i starten og så i slutten av svangerskapet, håper det blir det samme nå, at det ikke fortsetter, for det er så slitsomt. Kasta opp idag tidlig for det var så ille. Men drakk bøttevis med sitronjuice igår + pizza og det var ikke akkurat noen bra blanding. Spiste også agurk med skall, og det var morsomt at noen skrev det her at det gir halsbrann. Spiste nemlig automatisk agurk UTEN skall idag, for orket ikke tanken på det. Jeg helte innpå med Gaviscon forrige svangerskap, men ble til slutt så kvalm av det at jeg ikke orket tanken denne gangen. Drister meg til en tyggetablett nå og da når det blir for ille, men den er også litt ekkel, vokser i munnen... Det beste er vel egentlig å holde seg unna fet og sterk og syrlig mat for min del.
Jahoo Skrevet 26. juli 2009 #19 Skrevet 26. juli 2009 Takk for tips.. begynner snart å gråte.. Får jo ikke sove om kvelden.. Har prøvd de ekle tablettene men må si jeg nesten kaster opp, men må man så må man. Ellers går det masse i melk.. Skal teste mandler og gulrøtter, selv om jeg ikke helt skjønner hvordan det skal hjelpe..
Ameli Skrevet 26. juli 2009 #20 Skrevet 26. juli 2009 Er i uke 27 og har spist Gaviscon en halv evighet synes jeg... HATER!!!! Lever ikke gjennom dagen uten, men håper å finne noe annet som kan hjelpe like bra. Som mange andre kaster jeg neste opp av disse hver dag nå, så gleder meg til å bli ferdig med "hele skiten" Det er også bare å stålsette seg..... jeg skal bli større og dermed få større plager.... Men det sies at om man har mye halsbrann, så får man ei tulle med MYYYE svart hår. Så vi får se om det stemmer, for vi har bestemt å ikke vite før den lille ankommer verden
baby82 Skrevet 27. juli 2009 #21 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er også plaget med halsbrann, legen sa i dag at Galviskon tyggetabl. eller mixtur var helt ufarlig for gravide å bruke. Gøy hvis jeg får ei tulle med mye svart hår!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå