Gå til innhold

Total ruptur og ny graviditet. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte en sønn for tre år siden, og tanken på å gi han et søsken er ikke så fjern lenger...

Jeg fikk total ruptur under fødselen, men fungerer heldigvis tilnærmet normalt i dag.

Men så der det alle disse tankene da...

En voksende baby i magen vil kanskje gi større problemer med å underlivet??

Noen med erfaringer på dette området?

Blir "tilstanden" forverret når en på ny blir gravid etter en totalruptur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke total ruptur, men var millimeter unna (grad 3), og har ingen problemer med underlivet eller noe i denne graviditeten :) Er 33+6 nå. Det eneste er at om man har et ekstremt tilfelle, vil noen leger i blandt anbefale keisersnitt for å spare underlivet, sa jordmor til meg. Dette gjelder også om man har mye angst etter å ha blitt såpass "ødelagt". Kunne nok fått det jeg også, men det ønsker jeg ikke.

Gruer meg faktisk ikke i det hele tatt til fødselen, men hadde nok fått panikk om noen hadde insistert på ks, for det vil jeg IKKE. Da revner jeg heller igjen..! :D Men sjansen for å revne såpass mye igjen er jo ganske så liten uansett... :)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde totalruptur ved min forrige fødsel - ble operert i 3 timer etterpå. Er nå 37 uker gravid igjen, og har ikke merket store plagene:-) Greier ikke å holde så godt på luft, men dette kan jo ha med graviditeten generelt å gjøre...

Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med underlivet nei. Ikke noe å bekymre seg for om du spør meg hvertfall! Jeg skal derimot ta ks denne gangen, av frykt for at det skal skje igjen - for selve opplevelsen var jo ikke noe hyggelig - som du selv vet alt om......

Skrevet

Jeg hadde totalruptur i første fødsel.

Grodde fint sammen.

Fødte nettopp igjen, fem år etter totalrupturen, og denne gangen fødte jeg normalt uten mer enn et kosmetisk sting!

Hadde heller ingen problemer med underlivet under graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...