Gå til innhold

Hvordan ser deres ettermiddager ut?? Leker barnet deres en del alene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med en jente, hun har ingen å leke med...

Så jeg tilbringer hver ettermiddag med å pusle puslespill, leke med dukker, male med henne.... osv osv..

Jeg er så lei av å ALLTID leke, leker i flere timer etter jobb..

Hvordan gjør dere det????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går som regel ut etter middag. ingen unger ute her heller som regel. synes det er lettere å gå ut enn å drive å rydde og aktivisere inne. har to barn -1 og snart 3 år. de leker sammen bittelitt, men mest alene hver for seg. innendørs blir det ofte kranlgling og slåssing..

Skrevet

Hvorfor skal dere leke da?

Kan du ikke gjøre daglige gjøremål sammen med barnet?

Jentene mine er med på å lage middag, legge i vaskemaskinen, rydde inn og ut av oppvaskmaskinen, de vasker gulver mens jeg lager middag (bare på tull og jeg må selv tørke opp når de er ferdige!), de vasker vinduer når jeg vasker på ordentlig osv.

Vi går turer, leker i sandkassa, de får styre litt for seg selv og leke med sitt, vi ser barnetv eller Playhouse Disney kanalen osv.

Det er jo 1000 ting å finne på som ikke er tradisjonell lek!?

Skrevet

Jo, vi gjør jo det og... Rydder/vasker/går tur/sykler litt/ser barne tv...

Men blir MYE leking fordi hun elsker at jeg leker med henne.

Hele hun lyser opp!!

Hun leker ALDRI alene :-( Og det er et ORK at jeg må ALLTID gjøre ALT alene, er ssååååååååååååååååå lei av å være alenemamma

HI

Skrevet

Sånn var jenta mi en stund også, ville ikke leke alene. Er blitt flinkere te det nå, men syns selvøflgelig det er veldig stas når mamma eller pappa blir med å leker. Hun er nå blitt 2 år. Gammel er jenta du da??

Skrevet

Jenten min er snart 4....

Og har aldri lekt alene :-( Er sååååå utslitt !!!!!!!!

HI

Skrevet

Gutten min på 2 leker noe alene. Han kan bare sette seg med duploklossene og bygge, eller finne en bok å kikke i. Men han krever mye oppmerksomhet også. Minsten må bare venne seg til litt mindre oppmerksomhet, men etter hvert kan de jo leke sammen, da.

Du kan jo ikke holde på sånn! Hva gjør hun hvis du setter henne ned med en leke og går ut av rommet?

Skrevet

Jeg kan aldri forlate henne i et rom, då følger hun etter meg og sier "mamma, ikke gå fra meg" "mamma, du må leke med meg" "mamma, jeg vil gå først inn på ....kjøkkenet (f.eks)"

Hun henger i meg hele tiden! :-(

HI

Skrevet

Datteren vår er slik med min samboer, hun henger rundt føttene på han og hyler og skriker, hun kan mase til du føler at du får hull i hodet, men han fortsetter å gjøre det han skal og når hun ser at det ikke ender noen vei gir hun til slutt opp.

Hun har heller aldri lekt for seg selv og lillebroren er ikke god nok for henne..

Hun er nok veldig knyttet til deg og så lenge hun ser at hun klarer å tvinne deg rundt lillefingrene sine, gjør hun det.

Min datter er akkurat lik når jeg er alene med henne og jeg er ikke like flink som min samboer nei...

Skrevet

Uff, det må være slitsomt. Jeg har også en jente som er enebarn.

HUn går i barnehage til vanlig.

Jeg ser henne litt an etter middagen. Noen ganger går vi ut og finner på ting, mens andre ganger bare slapper vi av hjemme med litt tv, baker, tegner, maler, pusler osv.. Men min jente er veldig flink til å leke alene, da!

Når vi drar ut, drar vi i skogen, på lekeplassen, i hagen, på besøk, går tur...

På lekeplassen er det jo mange barn..

Hva med å få henne inn i en fritidsaktivitet?

Vi går i bassenget en gang i uka, mange går på allidrett, noen på malekurs, kor, lekegrupper, kulturskole.. Du er jo med, men hun deltar i en aktivitet uten deg..

Skrevet

Ja, kanksje det !!

Og ja, hun er VELDIG knyttet til meg.

Vi har jo vært alene siden hun ble født!! Mamma jente!!

TUSEN TAKK for all forståelse fra alle her !!

Skrevet

Jeg tror du kan godt være litt hardere enn du (sannsynligvis) er. Jeg mener at du kan si til en fireåring at nå skal mamma ta en kopp kaffe og lese avisen. Akkurat dette er ikke så vanskelig for meg (er passe egoistisk sånn), men jeg kan forstå at det ikke er like lett for alle. Det kommer jo an på barnet også. Men jeg synes at du skal føle at du har RETT til det, og ikke ha dårlig samvittighet, en gang i blant (kanskje en halvtime pr. dag, f. eks.). En fireåring skal kunne leke for seg selv, og har godt av det.

Jeg tror ikke du må være med på aktiviteter heller. Jeg vet at noen dansekurs eller turngrupper tillater ikke foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...