Januar-tvillinger<3 Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Dette er sikkert tatt opp mange ganger før, men skylder på at jeg er ny her inne... Er ennå lenge igjen til jeg skal ha mine to vidundre, men man har jo lov å begynne å tenke på hva man skal kjøpe... Er det noen som har erfaring me tvillingvogner, eller som kan komme med forslag på noe de har kjøpt og er fornøyde med??
senorita78 Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er fornøyd med min OTH/Mountain Buggy tvillingvogn. Kjøpte 2008modell sportsvogn på salg i desember, og kjøpte bagene brukt. - den smaleste tvillingvognen (kommer inn standard dører) - større handlekurv enn andre tvillingvogner - store hjul - svingbare fronthjul, så man slipper å løfte Ville anbefalt og kjøpt med hjulpumpe Bagene er jo smalere enn bager for enlinger. Jeg fikk januarbarn, slik at da barna ble større og plassen ble mindre, var det ikke noe problem, for jeg kunne ta vekk dyner, og etterhvert lammeskinnet da det ble varmere i været. Nå er de 6 mnd, og tenkte å skifte til sportsdel. Får man derimot sommerbarn, vil jo plassen bli mindre i bagene i takt med at de vokser og at man må kle på barna mer, ha i lammeskinn osv. Da tror jeg det er lurt å kjøpe en slik dunpose, som er lett å trykke sammen, slik at det ikke tar opp plass med dyner og slikt, og man får mer plass til barnet. Mange anbefaler jo også tvillingvognen TFK, den er det håndbrems på. Lykke til!
senorita78 Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 For andre tips i fremtiden, er det nok lurt å spørre på dinbaby.com eller tvillingforum.com, der vi tvillingmødre henger
senorita78 Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 På tvillingforum.com finnes det under "utstyr og kjøperåd" en egen vognguide for tvillingvogner.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 apropo tvillingforum. det virker som om alt har blitt slettet da de hadde problemer her for noen uker siden for det ligger ingen "tråder" inne som jeg kan finne ut av.
Lady lovely locks Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Jeg lette lenge etter tvillingvogn. Klarte ikke å finne noe jeg ble ordentlig fornøyd med. Falt først for TFK. syntes den var veldig flott, men den er også veldig dyr. Jeg så også på en del andre vogner. Carena har en vogn som ligner mye på TFK og den er noen tusenlapper biligere, men jeg synes den ble litt for plastik-fantastisk. Så rett og slett ut til å tåle lite. Så begynte jeg å tråle nette. Da kom jeg over dene nettsiden: http://www.billigebarnevogner.no/ Vognene så kjempe flotte ut, og det sto masse bra om dem, men jeg var skeptisk. Men tilslutt bestemte jeg meg for å bestille. Jeg er kjempe fornøyd med vognen. Nå står jeg fritt til å la barna sove i hver sin bag eller i en stor felles bag. Og vognen kan brukes som sportsvogn senere. En annen ting jeg er veldig fornøyd med er at håndtaket på vogna kan snus så man kan gå foran eller bak vogna bare med en enkel knapp. Det er stor kurv under vogna. Og vogna er smal og kommer gjennom standar dører. Lykke til med vognvalget.
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 jeg har kjøpt emmaljunga twin city cerox 360 (eller hva den nå heter), men har ikke tatt den i bruk enda, så aner jo ikke om det var noe godt valg, men den virker ganske så bar, så satser på at det var et godt valg:)
Mama78 med tvillingene&prinsen Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Tenk på hvordan det er der du skal trille. Flatt og asfalt eller kupert og grus? Må du ofte inn/ut av bil? Hva slags bil har dere- hvordan er bagasjeplassen. Stor forskjell på vognene sammenlagt, hvor enkelt det er å slå sammen/sette opp, noen har håndbrems, noen er veldig tunge men stabile å trille. Det er en jungel og jeg brukte mye tid på å sjekke og undersøke før vi bestemte oss. Endte opp med EasyWalker sin 2009-modell. Der kan man feste bilstolene (MaxiCosi Cabriofix) på understellet ved hjelp av to adaptere til hvert sete. Superpraktisk! Relativt liten sammenlagt, veldig enkel å ta opp og legge sammen, av de letteste og smaleste vognene (13 kg uten bagger og 75 cm), hardbagger som det er lett å ta av og sette på og kjempelett å trille vognen. Men den er dyr. Rundt 13.000 på babyshop komplett (vogn, bagger, adaptere). Kjøpte i Sverige- sparte endel på det. Har ikke fått prøvd den med de små i enda- er bare i uke 31. Men har snakket med flere som har easywalker, både enkel og tvilling, og de er alle superfornøyde:) Holdt nesten på å kjøpe Emmaljunga twin cerox- inntil vi prøvde å legge den i bagasjen på bilen.. Tar endel plass, men den virker også som en veldig fin tvillingvogn med mykbagger. Praktisk for med den kan håndtaket vendes så du kan trille med de små mot deg når de sitter i sportsvogndelen. Sportsvogninnsatsen kan også løftes opp og snus. Det går ikke med easywalker og endel lignende vogner (oth, tfk) Tips: www.barnevognguiden.no Lykke til med valg av vogn!!
...venter... Skrevet 1. august 2009 #9 Skrevet 1. august 2009 Hei hei! Har ikke tvillinger, men må bare anbefale denne vogna. Har den selv til søskenvogn (snart 3 og 1 1/2 år). PegPerego Duette SW. Der sitter ungene etter hverandre. Veldig bra softbagger, og enkelt å snu delene slik at de kan sitte etter hverandre, mot eller fra hverandre. Den har ratt, veldig god lagring under (bruker den ofte med bare minsten, for jeg er avhengig av god plass til alt jeg drar med meg...). Har kun sett et annet par med samme vogn, og de har tvillinger!! Var skeptisk i utgangspunktet, men er veldig fornøyd. Mannen er fornøyd, og alle som har "lånt" ungene syns den har vært topp!! http://angelbaby.no/ABHK_Site/WebPagesNO/detail.htm&&2chBd50obDuox2NvxMpoLGxoln*o24ualkTaWXqa_Xa Lykke til
kath2 Skrevet 2. august 2009 #10 Skrevet 2. august 2009 Vi har kjøpt Easy Walker 2009 modellen vi også. Kjempefornøyd, selv om jeg ikke har fått prøvd med babyene enda. Den kom inn alle 3 dørene på vei inn i huset, og den er som det skrives over her, av de aller letteste på markedet. Og det syns jeg var viktig. Tenk at du skal bære ut og inn av bil alene til tider. Likte også at det var hardbagger som gir større plass en på softbag. I tillegg kan maxicosi bilster festes på. Man må tenke enkle løsninger når man skal ha tvillinger!
Lady lovely locks Skrevet 2. august 2009 #11 Skrevet 2. august 2009 Jeg skjønner at ungene kan sitte foran hverandre hvis de skal sitte. Men babyer må jo ligge hele tiden. Hvordan fungerer det egentlig? Ser for meg en veldig lang vogn i alle fall.
...venter... Skrevet 2. august 2009 #12 Skrevet 2. august 2009 Hvis det er Peg Peregoen du lurer på så har jeg ikke tenkt over at den er så veldig lang. Jeg var bare opptatt av at jeg ikke ville ha så veldig brei vogn... Problemene med å komme frem er jo størst med brei vogn. I hvert fall i butikken jeg handler. Det står alltid noe i veien slik at du bare akkurat kommer forbi med ei vanlig handlevogn... Det som kan være negativt med PP er hvis den eldste sitter fremme, og du må "vippe" opp vogna for å komme opp på fortauet. Det kan være litt tungt... Vi hadde jo bare en softbag, men eldsteman sov jo også. Vogna er ca 150 cm lang når begge ligger, men på grunn av ratt som styrer de fremste hjula, er den lett å manøvrere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå