maikana Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Lurer på hvilklen vi skal velge. Er det bra med en med kamerafunksjon? Vil ha en med god rekkevidde og flere kanaler å velge i sånn at vi ikke "tar inn" naboen:)
mammas lille prins Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Vi har hatt den super nova til vår sønn. Han er 5 år, og nå har jeg funnet den frem til tantebarnet mitt. Den er litt dyr i innkjøp fordi det er sånn som du setter direkte i laderen, ikke vanlige batterier. Men den er supergod. Vår er brukt hver dag siden sønnen kom til og til han ble 3. ute i vogn, alle steder. Skiftet ikke batterier før gutten min var 2 år. Trenger ikke kamerafunksjon. Denne her er så du kan velge mellom flere kanaler. Spørr naboen hvilken frekvens hun bruker, også velger du en annen, da er det ikke noe problem. Et kjempe godt kjøp:) Lykke til.
AdrenaLine Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Jeg spurte om det samme for en tid tilbake her og veldig mange anbefalte SuperNova Vi endte riktignok med toppversjonen til Philips (SCD530) fordi vi fikk den for noen hundrelapper av en venninne som jobber med den og den virker også helt topp! Tror de to er ganske så like... http://www.foreldreguiden.no/utstyr/babycall/philips_babycall_scd_530/
Spira31 Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 SuperNova. Brukt hver dag i nesten 2 år nå Anbefales på det sterkeste!
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Må bare henge meg på SuperNova jeg også. Har prøvd et par andre modeller også, men SuperNova er best etter min mening. De nye som er kommet nå siste 1-2 årene (?) er også helt geniale med at de er de eneste babycallene, så vidt jeg vet i hvertfall, som ikke sender ut noen stråling som kan være farlig, og derfor kan plasseres veldig nærmt barnet. Andre babycaller bør man ha 1-2 meter unna babyen, mens SuperNova sin ny kan stå oppi vognen til babyen om man vil, noe jeg anser som veldig praktisk, spesielt om det regner og slikt.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Vi og har Super Nova, men jeg fatter det ikke. Vi har tydligvis vært uheldige da. Har allerede send til rep og fått nye en gang. De nye vi fikk fungerer heller ikke som de skal... Vet ikke om jeg gidder å klage mere, vil heller ha annet merke.. Men nå den fungerer er den super da!
AdrenaLine Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 Philipsen som jeg nevner over her har også like lite stråling som SuperNova Var derfor vi endte med den... Synes det er et av de aller viktigste kriteriene når man velger. Har også hørt at mange har slitt med at SuperNovaene må på reparasjon. Holdt på å kjøpe den i en butikk, men de hadde kun utlånsSuperNova'er til folk som leverte inn på rep!!! :S
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Rundt 1400 tror jeg. Ser nå at det myldrer av skrivefeil i innlegget mitt... men håper det kan tolkes
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #12 Skrevet 24. juli 2009 Se om du finner en på tilbud. vi fikk den nye modellen til 999 kr på salg, tror den ligger på rundt 1300-1400 kr ellers, men om man bruker den veldig mye er den vel verd pengene! Bare det at den sjeldent må lades, ikke trenger strøm til vanlig og ikke minst gir beskjed umiddelbart om den av en aller annen grunn mister kontakt med babyenheten (mange gjør ikke dette!), gjør den verd den litt stive prisen.
vi blir 4 :o) Skrevet 24. juli 2009 #14 Skrevet 24. juli 2009 anbefaler overhode ikke super nova! Hadde den til lillegutt, og endte opp med at jeg kastet den når vi flyttet sist.. Er fornøyd med str og laderfunksjonen og rekkevidden, men det mest irriterende som finnes er at den lager en klikk når den slår inn på lyd.. men ofte var det bare et lite støy, og ikke lillegutt.. det førte til at jeg måtte ut og sjekke og ofte våknet når jeg lå på sofan og slappet av.. anbefaler mye heller phillips modellene som kun gir deg lyden av barnet, evt gråt, og ikke noen kilkk først.. men det virker jo som det er svært mange fornøyde over her, noe jeg synes er rart.. dyr er den og, og phillipsen er billigere..
maikana Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 24. juli 2009 Takk for svar alle sammen:) ser mange er fornøyde m super nova, skal sjekke hva de koster i butikken der vi bor.
Snuttemor Skrevet 28. juli 2009 #16 Skrevet 28. juli 2009 Vi har også lurt på denne babycallen, men er ikke babyenheten forferdelig stor? Hadde tenkt å legge den i vognen dersom den står utenfor husveggen, men det virker helt umulig pga størrelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå