Gå til innhold

Hvordan merker man Missed Abortion hvis man ikke blør?


milliemor :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et tegn kan være at alle graviditetssymptomene plutselig forsvinner. Selv mistet jeg følelsen av å være gravid to uker før jeg begynte å blø, og fikk av den grunn en mistanke om at noe var galt. Men uten blødning vil nok ikke en ma oppdages før en er på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, syns dette er litt skummelt. For det er jo eks vanlig i uke 11-13 at mange av symptomene blir mildere og man derfor også har det bedre da. Mindre kvalme ol...

hos meg har både puppene blitt mindre, den ekstreme trøttheten er mer normal nå og ikke så småuggen og kvalm lenger... Skulle ønske jeg kunne gå på UL hver uke...Var i uke 10, og skal igjen i uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr at kroppen ikke merker at fosteret er dodt, og tror fortsatt at den er gravid, og symptomene fortsetter. Hvis man begynner og blo med smerter er det ikke missed men spontaneous.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt skummelt med MA. For mange føler seg bedre etter hvert og har mindre symptomer.

 

Jeg har aldri opplevd det selv. Har opplevd 2 SA.

 

Jeg synes det er veldig synd at vi ikke får en gratis UL før uke 18. Synes det er lenge å vente til uke 18 for å vite at alt er bra.

 

Godt det finnes private som utfører UL.

 

Vi har vært på 3 UL, den siste var da jeg var 12+1 i følge menstermin. Men ut fra UL apparatet var jeg 11+2.

 

Jeg har lest at, dersom du ser et bankende hjerte i uke 8, så er det alt fra 90 til 98 % sjanse for at dette skal gå bra.

 

Ca 1 mnd igjen til ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg merka ingenting, alt var som normalt til jeg begynte å blø litt i dag, og min har vært død i 4 uker, så i morra blir det utskraping. er du bekymra så ta kontakt med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de fleste merker ingenting. Min MA ble oppdaget i uke 16 og jeg hadde ingen anelse om at noe var galt. Ble litt mindre kvalm etter uke 13 var dt eneste.

Forferdelig trist når dette skjer og det tar litt tid å komme over.

Min trøst var at ble gravid etter 3 mnd og alt gikk da kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg merket (som jeg ikke kom på før i ettertid) var at lysten på sterk mat plutselig forsvant. Hadde minimalt med symptomer uansett.

 

Min ma ble også oppdaget i uke 16 og hadde skjedd i uke 13.

 

Og eneste grunnen til at jeg var inne til ul da var at sykehuset ikke kunne forstå at jeg hadde 60 dagers syklus da jeg ble gravid. Jeg visste nøyaktig hvor langt jeg var på vei, hadde sett en liten en sparke på navlesnoren sin i uke 12!

 

Så et bankende hjerte er et tegn på at det mest sannsynlig vil gå bra, men det gjør ikke alltid det likevel... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg ikke burde lese her inne. Blir veldig nervøs og redd for noe har skjedd eller skal skje. Heldigvis er det ikke lenge til neste kontroll hos lege. Om ca 1 mnd er det ordinær UL.

 

Kan være tidlig, men jeg tror jeg har kjent den lille et par ganger. Selvfølgelig kan jeg ta feil. Jeg er 15 uker.

 

Kvalmen hos meg har gitt seg. Men jeg sliter fortsatt med søvn og trøtthet. Kjenner det i bekkenet av og til.

 

Magen har variert fra å være hard til løs. Kan klare å få til doturer 2-3 dager etter hveramdre, før det plutselig stopper opp igjen.

 

Brystene har ikke vært ømme. Av og til at jeg har kjent ømhet i brystvortene når jeg tar av BH'n om kvelden.

 

Jeg håper det går bra med meg og alle dere andre denne gangen. Nesten lyst til å ringe legevakten, men har ingen grunn til å gjøre det. Tror ikke de tar meg i mot, bare fordi jeg er nervøs av å lese om MA.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. merka ingen ting før jeg fikk en liten blødning ved samleie. Fikk panikk og gikk til legevakten som sa de hørte hjertelyd. dette var tull. da fbarnet mitt hadde vært død siden uke 11, var da i uke 13. Fikk ul omsider og barnet var dødt. helt grusomt. Ingen symptomer bortsett fra litt mindre ømme bryst, litt mindre kvalme og lysten på forskjellig mat, men trodde det var normalt da jeg var i uke 12. Skremmende. Trodde aldri jeg ville oppleve dette. og unner ikke min værste fiende å gjennomgå noe slikt. Heldigvis skjer det ikke så ofte som dere leser her. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei..jeg har (bank i bordet)så å si ikke hatt noen svangerskapsplager dette svangerskapet..er 13+0 idag

Har mange ganger tenkt,gud eg føler meg ikke gravid,men har ikke begynt å blø-kan eg ha mistet?

 

Kjøpte meg baby sound så prøver me den en gang i uken og hører hjertet til babyen:)Kjempedeilig og du vet at alt er bra me den lille:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har det akkurat likt som deg; omtrent ingen symptomer, spesielt ikke nå i 2 tri. Men likevel er alt bra, så godt som vi vet i allefall, ikke sant? Bestill deg doppler, jeg bruker den hver dag. Trenger bare noen få sekunder med å høre hjerteslagene og så er jeg beroliget.

 

Jeg er nervøs og bekymret på grunn av forrige gang, men ikke på grunn av det jeg leser her. Denne tråden er jo kun de som ikke merket noe når det var gått galt, ikke rart du får lyst til å ringe legen da!

 

Men sånn er jo realitetene, og jeg blir ikke skremt av realiteter, verden er bare slik. I de aller fleste tilfellene går det bra og det holder motet oppe hos meg denne gangen. Hvis vi skulle gå og tro at alt gikk galt før det var skjedd hadde vi vært nervevrak alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt typisk er det å ikke merke noe, kroppen fortsetter jo å være gravid, livmora vokser, hcg øker.

 

Jeg var inne på ul da jeg trodde jeg var forbi den magiske 12-ukers-grensa. Da hadde fosteret vært dødt i fire uker. Kroppen fortsatte å være gravid, brystene var ømme, og hcg steg. Hadde ingen blødninger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Hei hei.

 

Jeg var litt nysgjerrig på hva "Baby Sound" er? Hvor får jeg kjøpt det og hvor mye koster den.

 

Er i uke 10, og er supernervøs! Har mistet 8 ganger, 5 SA, 1MA og 1 ex.u. :(

Men nå ser det positivt ut. :) Vi krysser at vi har.

 

Mamma juni 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...