frinella Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Vi fikk ikke barnehageplass fra vi trengte den og måtte skaffe annen pass av barnet. fra Februar til august. jeg begynte å jobbe. søkte om kantantstøtte og fikk det fra barnet fylte 1 år. I dag fikk jeg huden full av kjeft av en i familien for at jeg har tatt i mot det, for det var ikke beregnet på oss som jobbet, jeg sa at det også var for de som ikke fikk barnehag plass eller valgte å ikke ha barnehageplass for å betale annen pass. Jeg har rettt? Sa også til hun at jeg sier jo ikke nei til en rettighet jeg har. og at jeg ikke skal mota kontantstøtte fra barnet begynner i barnehagen.Burde egentlig ha spurt om hun hadde lattvære og mota de. det glemte jeg i farten.
engajente Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Kontantstøtte er i utgangspunktet beregnet på foreldre som ønsker å være hjemme med barna. Men jeg kjenner ingen som ikke har tatt imot og brukt det til annen barnepass.
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Hun må jo ha for mye penger hun som sa det. Kontantstøtte får man hvis barnet ikke går i barnehage. Jeg jobbet jeg, fikk kontantstøtte som jeg betalte svart dagmamma med! Veldig kjekt! hihi
partyoffive Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Det er vel strengt tatt i 'teorien' ikke beregnet på de som jobber, nei. Men hvordan skal man kontrollere dette? Bhg. plass er jo det eneste som kan kontrolleres, og kontant stotten blir redusert ettersom hvor mange % bhg. plass man har. 'Annen pass' av barn kan man jo umilig kontrollere. Var det dagmamma, besteforeldre, nabo...? Om din situasjon så kan man jo si at det riktig at du har 'retten', men om det er moralsk 'riktig' og ta det imot er jo en helt annen sak... Synes forovrig at det er langt over streken at et familiemedlem fyrer los på deg for dette. og DET er hvertfall en helt annen sak, he-he. Ville bedt henne passe sine egne saker, om du har 'retten' eller ikke.
Mrs. Bouquet Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Den eneste grunnen til at vi fremdeles får tilbud om kontantstøtta er at det ikke er full barnehagedekning, så du har rett. I utgangspunktet var den opprettet for at man skulle ha en valgfrihet med tanke på å ha barna hjemme eller i barnehage, men nå fungerer den sokm en kompensasjon for de som ikke får barnehageplass. Regjeringen ønsker ikke slike som meg som har valgt bort barnehage frivillig fram til nå og fått kontantstøtte mens jeg selv er hjemme med barnet.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Eg vil karakterisere det som ein søtte til dei som ikkje får bhg plass i det offentlige eller som ikkje vil benytte seg av det tilbudet som kommuen gir via ein bhg plass. Eg hadde gutten min to år hos dagmamma og betalte ho med ks, syns eg var enda litt lurare enn ho over som betalte svart dagmamma med ks for eg hadde kvit dagmamma eg og fikk tilbake 28% av det eg hadde betalt på skatten. Så staten ga meg skattefriepenger som eg betalte kvit dagmamma med også gir dei meg 28% av dei skattefriepengane eg fikk i ks tilbake på skatten!!! Kan ikkje bli bedre enn det!!!! Hadde begge ungane i bhg når gutten min var 3år og jenta mi 9mnd. Så eg har prøva begge deler hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå