Gå til innhold

Flere som er alene med barn i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ferie (når man er hjemme) er litt tungt, når man er alene med barna. Prøver å gå turer og å finne på ting, men synes dagene er litt triste når man er den eneste voksne. Enkelte dager blir det mye besøk og farting, men uansett er der en slags tomhet. Noen som forstår hva jeg mener?

Nå er dessuten mange bortreist, eller er opptatt med familieting på sommeren. Søker desperat tips om morsomme aktiviteter med små barn, for nå er idepakka mi nesten tom. (Reiser på Danmarkstur over helgen, og det blir jo gøy).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt, opplever akkurat det samme selv! Savner egentlig kontakt med andre alenemødre, hadde vært greit i ferier og sånn. Prøver å aktivisere oss så mye som mulig, men litt stusselig med bare oss to synes jeg.

vi koser oss veldig da, men hadde vært ok å være flere! Danmarkstur hørtes morsomt ut da! :)

Skrevet

Jaaaaaaaaaa.......... Vet veldig godt hvordan du har det :-(

Slitsomt og ensomt!!

Skrevet

Her er det også bare sønnen min og meg! Jeg begynte i jobbe sent i fjor, så rakk i tjene opp feriepenger, så jeg visste det ville bli 4 forholdsvis stille uker.

Hadde bare været vært bra.. Men det er jo ikke strandvær i det heletatt.

Vi har fartet mye vi også, vært i dyreparken, besøkt foreldrene mine mye å sånt. Men hadde jeg enda hatt råd til en ordentlig ferie, men neste år så blir det nok bedre :o)

Men syns egentlig det går veldig bra :o) Litt ensomt til tider, kan vel ikke kalle det ensomt heller, for ha jo lille sjarmør her hele tiden. Men savner litt voksen kontakt, en og dele ansvaret med.

Vi var i sommarland i Bø f. eks. Det var slitsomt alene som voksen, for begge tror jeg..

Skrevet

Hei. Jeg er alene med barna i ferien. Sønnen min er på den 3. uka i ferie og skal ha ferie i 1,5 uke til.

2. uka var vi i Danmark og det var kjempe kos. Meningen var at sambo skulle ha ferie hele juli, men endte opp med kun ferie den uka vi var i Danmark. Skulle egentlig reise bort nå men siden han måtte jobbe så ble det ikke noe av. Nå var jo jeg innstilt på å reise bort så jeg har ikke lagt noen planer what so ever.

Det som er synd er at alle er bortreist. Ikke noen barn på lekeplassene rundt om heller, så eldste begynner å kjede seg litt. Prøver å legge noen planer hver dag, men lekeplasser ol er litt kjedelig for eldste nå merker jeg. Det må også kombineres med en på snart 1 år, så da blir bading utelukket her.

Fikk noen fine tips her i går (bor i Oslo). I dag tok vi turen til Frognerparken, var vel der i ca. 2,5 time. Da kl. nærmet seg 13 så måtte vi gå, da var det så mange mennesker ved lekeplassen at jeg følte jeg mistet oversikt over eldstemann (det var flere bhg der og en del turister). Men han fikk nå brukt litt energi der. I morgen blir det reptilparken.

Neste uke skal vi få kommet oss på gigagøy eller hoppeloppeland, bondegården på Ekeberg. Det er i hvert fall de planene jeg har hittil.

Også har de jo ikke noe vondt av å kjede seg litt en dag, men blir fort laaaaaaange dager og krangling da....hehe.

Håper du finner på noe : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...