FruTB Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Pappan i huset er så snill at han lar meg sove lenge både lørdag og søndag. Selv står han opp kl 06:30 hver dag (det gjør for så vidt jeg og Bo også, men _noen_ ganger hender det han sover til nærmere 07:30), og må da altså opp like tidlig i helgene. Jeg har med glede og stor tilfredsstillelse takket ja til tilbudet hans, siden Bo fortsatt våkner mange ganger pr natt, og det alltid er jeg som tar meg av dette. Men burde jeg kanskje unne pappan en sove-dag i helgene? At vi tar en dag hver feks? Eller kan jeg fortsette å sove ut i helgene med god samvittighet? Hvordan gjør dere det?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Sov med god samvittighet ))))
LilleBjella Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Sov med god samvittighet. Tjukken sover nå stort sett til halv seks, seks, og det er jo strengt tatt definert som å sove gjennom natten. Så nå deler vi stort sett på det å sove lenge i helgene. Men da han var litt mer aktiv om natten, så fikk jeg stort sett sove på morgenen både lørdag og søndag. Min mann fikk til gjengjeld stort sett sove uavbrutt hver eneste natt. Og det skulle jeg gitt mye for, for å si det sånn. Han står til vanlig opp fem på morgenen, og får derfor sove et par timer lenger i helgene:) I tillegg er det ikke mange timene har får sammen med sønnen vår på hverdagene, det begrenser seg jo til et par, tre timer før leggetid. Og jeg tror han syns det er gøy å stå opp med ham i helgene. Så får de litt egentid sammen. Igjen: soooooov!!!
scoobydo Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Jeg tar minsten både hverdager og helg...Men jeg kunne godt tenkt meg en dag i helgen og sove ut på!...Men skal ikke klage, han er bare oppe 1 gang i løp av natten og det er kl 5, og står ikke opp før kl 8!
Høna08 Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Her var det også pappaen som sto opp når jeg fortsatt ammet/var oppe om natta. Men når han begynte å sove natta igjennom tok vi hver vår morgen i helgen. Så så lenge du fortsatt ikke sover sammenhengende igjennom natta så skal du bare sove lenge i helgene med GOD samvittighet!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Vi tar en dag hver, selv om det alltid er jeg som tar eventuell nattevåk. Men nå skal det sies at flisa som regel sover bra på natta, sjelden oppvåkninger da- for her er det jo på kvelden det eventuelt skjer;) Men jeg unner ham uansett en sovedag, det er noe eget det å kunne sove lenge på mårran, uten vekkerklokke eller ungeskrik!
Nagilimia Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Her tar vi annenhver dag i helga. Synes det må være greit for han også å kunne sove lenge 1 dag i uka. Kansje ikke svaret du ville ha da men... (Han tar han foresten den natta også, for jeg legge meg på gjesterommet den nattan. Ellers hadde jeg ALDRI fått sovet).
NormaJean Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Vi forsøker å gjøre det så rettferdig som mulig. Syns det er mest riktig. Men vi er også flinke på å siifra når det er behov for litt ekstra pause /hvile. Men skal bli spennende å se hvordan det blir til høsten uten bhg plass, jeg som jobber 55%natt og får bare litt barnepass når jeg skal sove etter jobb. Ellers skal jeg også være hjemme med lillegutt ved siden av jobb. Selvom mannen din er så snill og grei så kan det godt hende at han bør få sove litt også Best med jevn fordeling og rettferdighet
Ceci med snuppe Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Kan du ikke spørre han om han plages av det da? Vi tar stort sett en dag hver i helgene. Jeg får lørdagen, og søndagen har jeg ikke samvittighet til å spørre om pappa'n kan ta henne. Men da har jo jeg også fått min etterlengtede søvn
Gjest Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 første tanken min er om han er en dott...? Hvis ikke.. nyt det;)
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 Vi tar annenhver dag nå som vi begge har ferie/perm. I helgene når vi begynner på jobb igjen begge to, blir det 1 sovedag hver. Lillegutt har sluttet å spise på natta så da blir det mest rettferdig å gjøre det sån i vår familie. Hvis mannen din synes det er greit å stå opp i helgene så sov videre med god samvittighet du=) Du tar han jo trots alt hver natt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå